Sony Acid Pro 7 DAW

Prophet

Ouwe rot
Laatst gewijzigd:
fijn voor je :P

ik denk dat acid inmiddels als wel zo volwassen sw is waarmee je zo'n beetje alles kan doen. Met name als je veel met audio werkt was het altijd wel goed geloof ik (maarja, alle andere sequencers kunnen dat inmiddels ook wel ok).

Denk dat het dan puur neerkomt of je de workflow aanstaat.

Idd, ik verchiet van wat er allemaal opzit, al lijkt het niet zo op het eerste zicht is nogal kaal, maar dat vind ik net fijn. Ook alles int wit laat me toe men scherm te dimmen op het juiste niveau, zonder dat je donkere stukken te veel in de schaduw zet en de trackkleuren blijven overeind. De Audio is ook zomaar mee te doen vloeien aan het tempo zonder kwaliteitverlies op het eerste gehoor en de Interactieve tutorials zijn graaaaf ineengestoken, hij kiest simpelweg dingen uit met kaders en wijsvingertjes in kleuren waar alles zich bevind, dit had ik enkel nog maar gezien in programmas met speciale bewerking zo die je op youtube ziet geplaatst e.d....
De Midi werkt fantastisch, inline editing, heel wijselijk. Voorlopig voor mij, meer dan dat ik ga gebruiken. Plezant machien

Cheers!:mega:
het testen waard. rendering is ook top

werkt dat een beetje goed met vst's enz...( automation etc...)?
oudere versies van acid ( vanaf 5.0) lieten heel wat te wensen over op vst en midi gebied ....crashes etc ...

Met crashes idd een paar keer in de undo kreeg hij een crash, maar voor de rest soepel, werk dan ook met Vista 64 bit en was ik te snel aan het klikken, er zullen nog wel bugs inzitten. Van automation heb ik me nog niet gewaagd, ik laat wel post , maar die zitten er in, en de VST effecten draaien zeer goed en de VSTi ook, allemaal zonder al teveel gedoe gevonden. Wel moet je op de mixerbuttonnr in de mixer klikken dubbel om je VSTi weer te pop-uppen als je hem hebt weggeklikt bvb, in de track zelf heb ik dat nog niet kunnen doen, maar ik probeer alles zelf uit te vogelen zonder al teveel in die tutorials te moeten. :)

K'heb altijd al een zwak boontje gehad voor acid ...ten tijde van acid pro 2.0 ....( 1998 ????) on the fly loops opnemen met de xp 80 ,rebirth ,; pitchshiften etc...nog voor het ableton tijdperk ... dat waren tijden 8D

Toen nog in de handen van Sonic Foundry de eigenlijke stichters, het Logo vind je zelfs op het internet nergens meer, dat aambeeld zo, hehe :)

De markt is gedomineerd door Cubase, veruit het beste, maar bij mij moet het niet zo zo per sè Cubase meer zijn of Logic, ik probeer ook dikwijls al eens wat nieuws en dat werkt inspirerender, zo'n learningcurve is zo'n programma nu ook weer niet. Werk ook met de demo, we zien wel :)

Het werkt super, retestrak VSTi 4dubbel +Fx'en, geen latency, niks...
Effecten zijn goed getest en goed gevonden, SONY, big up! en ook Sonic Foundry natuurlijk; Ook audio klinkt zuiver en diep 3D! Wat van veel (lees duurdere) pakketten veelal niet kan gezegd worden. Renderen is top, Nice summing. Voegt precies nog iets extra's toe. Geen storend zicht, heel open enviroment, ne keeper dus.

Schol!:mega:

:verkoght:

Klopt was te snel, zoals altijd...:D

ze zijn nog te vinden maar soit:
713341.jpg

midi is super ook, heel iniutief te editten enzo.

Back