Gamen met een professionele audio interface

coltivatore

PUNCH
Ik wist niet of ik deze thread nu in deze sectie moest plaatsen of algemene discussie. Deze lijkt me de meest logische :)
Ik neem aan dat ik niet de enige ben die zijn pc gebruikt voor meer dan alleen muziek maken (hoewel ik graag een aparte pc daarvoor zou hebben maar dat terzijde)...

Nu zit ik met het volgende probleem. Ik heb GTA IV gekocht voor de pc en heb een Fireface 800. GTA IV zegt echter elke keer bij het opstarten 'GTA requires a soundcard in order to run.' :(
Beetje jammer dus. Lijkt me dat het toch moet kunnen om GTA te spelen met de fireface. Drivers en firmware zijn pas geupdate en dus de nieuwste. Iemand hier die een fireface heeft en GTA kan spelen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Als je geen onboard geluidskaart hebt (die dan uit staat) koop dan een goedkoop kaartje en gebruik die om te gamen.

Je kan ook aan RME zelf vragen of ze hun drivers aanpassen maar denk niet dat zo'n klein bedrijfje daar zin in heeft.

Er is geen reden voor een bedrijf als RME om hun audio interfaces compatible te maken met gaming. Mensen die dit soort audio interfaces aanschaffen willen goede ASIO en Core audio compatibility, de rest is totaal niet belangrijk.

Sommige fabrikanten bieden DirectX ondersteuning, anderen niet. Gewoon gevalletje pech dus. :)

Pech?
Als fabrikant is het gewoon slim om een zo volledig mogelijk produkt te bouwen.

Met een Virus TI als geluidskaart kan je bijv wel gamen. Gaat nergens over maar het is wel praktisch.

Tja... daar doe je niks aan.

Eerst had ik een Motu 828 en daar kon ik prima mee gamen.
Nu een RME fireface 800 en dat werkt idd niet.

RME = geweldige ASIO ondersteuning.
RME = slechte windows mme-ondersteuning.

Je kunt de mme-ondersteuning geloof ik wel ergens aanzetten in een of ander menu'tje, maar of het dan goed werkt onder games weet ik niet.

De oplossing:
Prik er een sweex 5 euro kutkaart bij voor je games.
Of als je op je mobo een onboard crap kaart hebt hangen, zet die ff aan in de bios.

Hoppaaaa, probleem opgelost!

koop gewoon een spelcomputer...

Pech?
Als fabrikant is het gewoon slim om een zo volledig mogelijk produkt te bouwen.

Met een Virus TI als geluidskaart kan je bijv wel gamen. Gaat nergens over maar het is wel praktisch.

Pech ja, heb je liever maximale stabiliteit in je ASIO/Core audio of liever dat de driver ontwikkelaars zich ook gaan richten op DrectX ondersteuning en zo hun aandacht verdelen.

On-board sound op een moderne computer ondersteund tegenwoordig altijd 5.1 en geeft voor gaming prima geluid.

Dat een Virus Ti dat doet is leuk maar voordat het hele apparaat goed werkte waren we wel 2+ jaar verder.

TI in multi mode is nog steeds gelazer hoor.
Maar kan je freezen/bouncen en ben je er ook.

volgens mij moet je nog eens de instellingen checken, gta4 draait bij mij gewoon met FF400!

je kan iig geen asio en de standaard drivers tegelijk draaien.
Heb je wel gewoon je windows geluid? want dat zou dan ook niet moeten werekn.

Welke moederbord heeft nou geen on board geluidskaart ?
Gewoon ff in je bios kijken, eventueel aanzetten.
In windows je onboard geluidskaart selecteren en koptelefoon erin.
Klaar is kees.

Doe es wa minder mej die koffie!? :D

Als je Vista hebt, rechtsonder in je balk op het luidsprekericoon met een rechtermuisklik 'afspeelapparaten' kiezen, dan in de afspeelapparatenkader je geluidskaart van je audiokaart selecteren (weer rechtermuisklik), ' als standaard instellen' kiezen dus en toepassen, bewaren OK. Klaar.

:okdan:

PS: Focusrite Saffire LE, firewire hier.

Tis hie to gene Twiekers moan ?!?:D

Hey Raphie,

Dat klopt. Het is alleen lastig op tweakers veel mensen te vinden die ervaring hebben met de fireface als geluidskaart. Vaak krijg je dan toch dooddoeners als 'met zo'n geluidskaart kun je niet gamen.' Dat wilde ik voorkomen.

Bovendien staat het de mods vrij om dit topic te verwijderen :) Toch dacht ik dat het eventueel een interessant topic kon zijn omdat misschien meer mensen dit probleem wel eens ervaren met games icm een professionele audo interface.

In ieder geval bedankt voor alle reacties tot nu toe, en overigens gebruik ik XP, en heb ik bij geluidsapparaten alles op fireface 1/2 staan. Windows geluid etc. doet het verder ook perfect, en fifa 09 doet het trouwens wél zonder problemen icm de fireface.

heb in het verleden ook problemen gehad met terratec ews88mt en games, uiteindelijk was er wel omheen te werken maar moest wel ff in de instellingen duiken.

Ik heb geexperimenteerd door bij de settings Interleaved en Sync Align aan en uit te vinken maar het mocht niet baten

Laatst gewijzigd:
Back