8 " floppys

Status
Please reply by conversation.

sonate

Ouwe rot
I need some of these..?

"currently out of stock"...

waar gaan ze in?
let op dat je normale types koopt, ze zijn er ook met het indexgat op de verkeerde plaats,(IBM dacht ik), enkenzijdig, en dubbelzijdig.
en houd er rekening mee dat gezien de leeftijd de meeste drives niet meer goed werken.
als je kostbare data hebt, altijd een backup maken naar pc.
(is een helse klus, ik heb een complete setup om vintage systeemfloppen voor fairligt, ppg enzo te backupppen).

groeten,
jeroen

8 " floppys . . . dat waren nog eens tijden.

tpal_system.jpg

ergens heb ik er nog en zwik liggen.... ergens... maar waar.

zoeker de zoek . . . :walker:

geen idee...sory

It's for my fairlight....:kroon:

Bofbil,....

waarschijnlijk doen die verbatim floppen bij die gameshop (5,-) de truuk.
even gooooooogelen.
en zorg dus voor backups van de syteemfloppen ( eerst backuos maken, veilig opbergen, en dan pas bier, koffie ,shag, wiet en sigaren erbij)
sucses.
groeten,
jeroen

Is er iemand die wil en kan helpen bij het ontwerpen van een upgrade voor de Fairlight CMI (IIx)? Of ken je iemand?

Ik wil moderne flashcards gebruiken, ipv de 8" flops.

daar heb ik heel wat tijd aan stukgegooid.
is niet onmogelijk, maar echt teveel wat 1 persoon in een leven kan voormekaar-bakken.
de enige methode die je kan doen om het wat betrouwbaarder te maken, vervang de 8"disks door 3,5"
(en dat is ook niet altijd mogelijk.)
hangt een beetje van de floppycontroller af.
groetne,
jeroen

Nog even dit: Een uitbreiding met een extra kaart, die in een van de vrije slots past, en een aanpassing van het OS, dat is inderdaad veel werk.

Een device ontwerpen die de floppydrive emuleert, da's een stuk eenvoudiger........... Komt gewoon tussen de controller en de floppydrive.

Info over 3,5" drive op 8" drive controller is oa hier te vinden:

http://www.umich.edu/~archive/apollo/flp-info

Ik heb kort geleden mijn fairlight verkocht, maar wel wat tijd besteed hieraan. De richting(en) die ik zelf uit zat te denken was het maken van een dump over midi (mbv de QDOS assembler) of kijken naar de harddisk card (volgens mij QY77). Deze zou hardwarematig compatible moeten zijn met een IIx maar alleen werken onder OS9, wat niet echt opschiet op een IIx.

Maar geen tijd.... en gear overload.

Thanks everyone...It's really helping me out..8~

Status
Please reply by conversation.
Back