LEM CLX2-2 Attack probleem

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe21

Gedeactiveerd account
eeen tijdje geleden heb ik deze van iemand overgenomen. En eigenlijk geen slecht compressortje in mijn ogen.
Nou zit ik net ff een beetje te kloten met dat ding en de attack van 1 kanaal werkt niet meer. Ik heb uuiteraard alle aansluitingen nog eens een keer omgegooid maar hetzelfde resultaat.
Als ik op beide kanalen alles hetzelfde instel hoor ik op het kanaal heel duidelijk de attack zijn intrede doen. De ander daarintegen doet niks terwijl de rest wel goed functioneerd.
Nou heb ik hem uiteraard ook ff open gegooid en dat ziet er toch wel grappig uit van binnen. De VCA's zijn THAT's 2150's en opamps TL074. Daarbij zitteen er ook CA3086's in en JRC 2068DD en LM339N's.
Nou heb ik ff lopen zoeken naar een schema van dat ding maar natuurlijk nergens te krijgen.......

Iemand die een idee heeft waar het probleem zou kunnen liggen?

Mocht het nou in aan de VCA liggen dan is dat niet zo heel groot probleem want dan zou ik m eventueel kunnen gaan upgraden naar THAT 2180. Moet die krengen toch nog bestellen voor me SSL.;)

Hoi Jeroen,

Ja is best een uitgebreid dingetje. Hij heeft ratio, treshold, attack en release per kanaal. Daarbij nog een treshold voor de expander/gate en een process control voor een enhancer maar die gebruik ik niet.
De attack en release kan dmv een knopje ook ge-automatiseerd worden maar ook dat gebruik ik niet. Daarbij heeft ie per kanaal een sidechain ingang.

Even voor opstellen is dat het linker kanaal prima werkt het rechter kanaal heeft problemen. Dus al het volgende heeft betrekking op het R kanaal. Als referentie gebruik is dus het L kanaal. Op beide kanalen heb ik even een
MC303 aangesloten dus op beide kanalen hetzelfde geluid.

Nou heb ik hem net weer ff aangesloten en als ik de treshold helemaal dicht zet of rond de -20 dBu hoor ik dat attack en release gewoon werken op beide kanalen......als de attack op beide kanalen onder de 1 ms is gedragen ze zich hetzelfde. Zodra ik daar boven kom gaat kanaal links harder compressen. Het R kanaal blijft hierop achter en dat is ook te horen. De ratio staat ingesteld op 2:1 en de release op 0,5 sec.
Nog andere testinstellingen die ik zou moeten proberen?
Met de release volledig open en attack dicht gedragen ze zich hetzelfde ongeacht de instelling van de ratio of treshold. Ergens zit daar toch ietsd niet goed. Misschien een opampje wat aan vervanging toe is?

Het verschil is ook duidelijk te zien op de led VU meter (nee daar ligt het niet aan....ogen dicht oren open en je hoort het verschil).

het zou idd best wel eens een kapot ic kunnen zijn.
of een printbreuk bij de auto switch (als hij op de print zit)
het is lastig zonder schema.
je moet de opamp die voor de attack/relase regeling zit, en de opamp die erachter zit nameten.
spanningen evt. vergelijken met het goeie kanaal.
groeten,
jeroen

het zou idd best wel eens een kapot ic kunnen zijn.
of een printbreuk bij de auto switch (als hij op de print zit)
het is lastig zonder schema.
je moet de opamp die voor de attack/relase regeling zit, en de opamp die erachter zit nameten.
spanningen evt. vergelijken met het goeie kanaal.
groeten,
jeroen

Spanningen had ik al gemeten en die zijn allemaal okee..overal precies 30V behalve op de ....... die zat op 12V en das ook oke. Die schakelaar zit idd op de print ik zal die eerst ff checken nadat ik heb geslapen........hardtechno in de poema ben net terug......was erg gezellieg:okdan: Wat zijn Anna en David(Pet Duo) toch schatten.......

menneer spark taberener heeft echt een magistrale hardtechnoset neer gelegd........:halleluja beste wat ik en anderen ooit van Juan hebben gehoord.:dj:

Even een schopje omhoog......iemand enig idee....

Trouwens geen breuk bij de auto switch Jeroen alhoewel het vreemd is dat als ik m automatiseer op beide kanalen dat beide kanalen zich dan wel hetzelfde gedragen....
Ik zal morgen ff een stuk audio plaatsen waarin ik dan live aan de knopjes draai....kunnen jullie het verschil horen van kanaal 1 en 2 met dezelfde instellingen.:doei:

hoi,
ja dat is vreemd, daarom dacht ik aan een printbreukje oid.
de auto stand is meestal hetzelfde circuit met wat extra c's en r's om een stand met een vaste attack /release te hebben.
het beste kan je , als dat te doen is, even kijken of dat idd zo is, dus of de autoswitch gewoon wat timing c's in het variabele timing circuit omschakelt.
dan weet je in ieder geval of je daar moet zoeken of niet.
groeten,
jeroen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back