ultra draagbare harde schijf

Carels

Jong en Onbezonnen ...
Forumers,

Ik ben op zoek naar een ultra compacte draagbare schijf voor te giggen.
Ze zal alleen gebruikt worden om mee op te treden, dus moet niet super groot zijn.
Wel snel genoeg om goed te draaien in ableton.
K heb zelf is opt net gekeken, maar de meeste echt draagbare hebben een snelheid tot max 5400
en k vraag mij af of dit voldoende is om geen harddisk dropouts te hebben

Iemand enige voorstellen?
-- Pieter --

usb stickie, kunnen vrij snel data overdragen en zijn tegenwoordig in aanzienlijke formaten te koop. Zelf gisteren nog een 8gb stickie gekocht voor nog geen 20 euro om films vanaf te kijken.

Wat je ook doet, kijk naar waarde van de Sustained Transfer Rate, niet naar de Burst Transfer Rate. Burst Transfer heeft vaak grotere waarde dan Sustained Transfer dus dat staat mooier in een spec sheet van de fabrikant, maar je hebt er geen donder aan voor dit soort toepassingen.

LaCie maakt trouwens een goed draagbare harde schijf van 7200rpm, de LaCie Rugged 320GB 7200. Die is met zo'n 200 euro wel wat duurder dan een USB stickie...Maar als je hem via USB gaat aansluiten is dat de beperkende factor (bottleneck) voor de data overdracht en vraag ik me af of je dan niet net zo goed een 5400rpm schijf kunt nemen.

Ja dat klopt inderdaad, van die burst speed, de sustained speed van de stick die ik linkte, komt op iets boven 30Mbps uit. Het is één van de snelste stickies in die prijsrange.

Overigens weet ik niet of dat snel genoeg is, maar het lijkt me dat als je er zonder horten of stoten audio en video vanaf kunt spelen dat streamen van wat audio wel mogelijk moet zijn...?

Het is allicht een poging waard. Ik heb er geen mening over omdat ik er geen ervaring mee heb. Ik gebruik voor video editing een externe Lacie raid disk op een eSata poort en dat is absoluut snel genoeg voor zelfs uncompressed film. Ik denk dat als ik in Carels positie zou zitten dat ik zou gaan kijken naar een firewire schijf.

Heeft Ableton er eigenlijk geen mening over? Lijkt me sterk dat je de eerste bent die dit wil, misschien dat ze een FAQ hebben ergens ofzo?

heb zelf een Freecom ToughDrive, is klein (2,5'' drive) en stuiterbestendig.
gebruikte die met Traktor, dat ging wel goed.

heb zelf een Freecom ToughDrive, is klein (2,5'' drive) en stuiterbestendig.
gebruikte die met Traktor, dat ging wel goed.
dan heb je het over gebruik icm mp3s? dat is wel een rate van maximaal 3 mb / minuut :geslaagd:

Hoeveel MB/sec gaat een 5400rpm harde schijf? Ik zou graag een snellere USB-stick kopen, maar ik kan niet vergelijken aangezien ik het aantal MB/sec van mijn laptop niet ken.

Hoeveel MB/sec gaat een 5400rpm harde schijf? Ik zou graag een snellere USB-stick kopen, maar ik kan niet vergelijken aangezien ik het aantal MB/sec van mijn laptop niet ken.

ik dacht dat actuele modellen wel 70mb/sec haalde

In dit topic wordt een 5400rpm schijf als te traag beschouwd (= snelheid van alle ultra draagbare harde schijven). En dan wordt er een USB-stick aangeraden met 30MB/sec schrijfsnelheid?

In dit topic wordt een 5400rpm schijf als te traag beschouwd (= snelheid van alle ultra draagbare harde schijven). En dan wordt er een USB-stick aangeraden met 30MB/sec schrijfsnelheid?

maar dan moet je rekening houden met:
alle programma`s en besturingssysteem draait van die harddisk
de USB stick van 30mb/sec heb ik zelf ook ... dat is echt piekperformance en niet stabiel ...

Wat is dan de gemiddelde snelheid die je op bv Ableton behaalt in Windows XP als er geen andere programma's draaien? Ik overweeg een extreme III SD-kaart met minimumsnelheid van 18MB/sec.

Wat is dan de gemiddelde snelheid die je op bv Ableton behaalt in Windows XP als er geen andere programma's draaien? Ik overweeg een extreme III SD-kaart met minimumsnelheid van 18MB/sec.
1: dat zul je proefondervindelijk moeten bepalen .. denk niet dat dat bekend is .. is geen algemen factor

2. en dan? die gebruiken om te streamen? minimun snelheid van 18mb/sec? ... dan heb je weer het probleem van de kaartlezer

Back