Juno 106 euveltje

Tanzkonsol

a.k.a. SLAVES OF SINUS
Ik heb onlangs voor een schappelijke prijs een juno 106 gekocht. Het is prima zes stemmig, maar nu blijft nogal irritant de toon/noot soms hangen. Nu heb ik de 'chip'test voor de juno gedaan en ook daarbij bleven noten aan. Is dit nu overduidelijk een chip (VCA) probleem of kan het iets 'simpels' als stof zijn. Iemand met tips/kennis op dit gebied?

hoi,
je hebt met een juno106 een garantie, alle noten die vreemd doen of blijven hangen, daarvan zijn de vcf/vca chips stuk.
is prima te repareren.
groeten,
jeroen

hoi,
je hebt met een juno106 een garantie, alle noten die vreemd doen of blijven hangen, daarvan zijn de vcf/vca chips stuk.
is prima te repareren.
groeten,
jeroen

Het is inderdaad te repareren, mits je een reparateur vindt die de chips nog heeft (Roland zelf heeft ze niet meer).

Je kunt ook hier kijken (http://www.analoguerenaissance.com/D80017/). Hij heeft vervangers gemaakt voor de betreffende chips..

Suc6

JurgeN

zijn prima vervangers.
ik heb nog wat originele, maar zou voor de vervangers kiezen.
zijn goedkoper, en hebben minder kans om stuk te gaan.
laat ze wel erinzetten door iemand die echt kan solderen, het zijn nogal kwetsbare printen.
sucses
groeten,
jeroen

Het is iets moeilijker dan alleen maar solderen, je moet daarna ook nog deftig uitlijnen en dat gebeurt best met een oscilloscoop. Dat heeft niet zomaar iedereen.

Back