Iomega configureren voor A3000

foxenberg

This really pisses me off
Ik heb een Zipje op de kop getikt voor mijn Yamaha A3000, maar ik kom er niet uit! Hoe moet je je Zip-drive nou werkzaam maken met je A3000. Ik heb hem een scsi-id gegeven maar kan noch laden van het ding noch erop opslaan. Hij gaat steeds weer naar de 3.5 diskette en zegt dat de disk niet ready is. Waar ga ik de fout in? :confused:

even uit het hoofd......

Ga naar disk-disk menu op de A3000 en check of de ID van de zip wel geactiveerd is.
Kies nu de zipdrive en formateer de zip.

Zo zou het moeten lukken. :)

ok, je zip moet een uniek id hebben, bij de zip100 is dat 5 of 6, maar als de zip het enigste scsi apparaatje aan je keten is, moet het allebei werken, mits je het goed aangeeft in je sampler. Maar ik heb een vermoeden dat je de terminatie uit hebt staan op je zip, dat is het schuifje naast het schuifje voor het id, terminatie moet aanstaan dus, als je er verder geen apparaten aan hebt hangen.
Ja , en als dat het niet is, dan is je zip kapot of mischien het schijfje, heb je het met een andere schijf geprobeerd? Of het zit in je a3000, maar daar heb ik geen verstand van.

Heb je nu tegelijkertijd een zip en een pc aan je sampler hangen?

Neen, ik heb alleen die zip eraan hangen. Ik moet ff een langere scsi-kabel hebben om die A3000 op mijn comp aan te sluiten. Ik moet sowieso ff een verloopstekkertje hebben van interne- naar externe scsi... Buiten dat vraag ik me af of mijn zip en de comp tegelijk op de sampler kunnen. Achterop de zip zit wel een scsi-aansluiting x-tra, maar of ik daar de computer aan kan hangen?

Volgens mij moet dat kunnen want scsi is er voor gemaakt om meerdere apparaten aan te hangen.

Ik baal wel dat dat bij die Yamaha niet gewoon net zo werkt als bij die S3000XL. Daar hoef je met Recycle alleen maar je scsi aan te hangen en FLOEP, daar ging weer een loopje! Ik hoop dat het met die midiman en scsi + midi-aansluiting op die Yamaha ook zo retesnel gaat. Ik heb het net ff met midi geprobeerd, maar dan kun je rustig gaan douchen, een sigaretje roken en dan is ie nog niet overgeseind! :stupid

Back