Leuke 'lampenbak'?

Maks

Gromit the Evil Operator
Hi
Ik zou iets leuks willen aankopen (lampjes/compressor/...) om m'n digitale signalen nog even door naar buiten te sturen, de computer uit en terug in.
Ik dacht aan iets in de richting van de Presonus Bluetube, SM Pro 202, Goldmike, Fatman, ... Budget tot ongeveer 400euro.
Iemand gouden tips?
Maks

Laatst gewijzigd:
Iemand gouden tips?

Intikkertje! :D

22027.jpg

ART MPA Gold

Kan er verder weinig over zeggen, want ik heb er nog nooit mee gewerkt. Maar de algemene opinie is wel dat het in je budget zeker 1 van de best klinkende bakken is. Er is veel over deze bak geschreven (oa Gearslutz, SOS review), veel worden de buizen vervangen door betere, of zelfs NOS exemplaren.

nah, ik zou die art daar niet voor gebruiken. heb er zelf ook een. niet dat hij slecht klinkt, maar ik heb zo het vermoeden dat het weinig zal toevoegen qua dikheid.

Ok, reeds dank voor de replies
Heb een paar jaar geleden zo'n Art Tube MP v3 bakje gehad, en daar was ik voor het geld nog best tevreden van! Art sluit ik dus zeker nog niet uit...

ik heb een stereo (of 2 x mono) TL audio buizen compressor te koop voor 390.
Precies wat jij zoekt, heb ik hem daar ook voor gekocht.

Zie http://messe.harmony-central.com/Musikmesse02/Content/TL_Audio/PR/Ivory-2-5021-large.jpg

En de verkooptread in mijn signature :mega:

moet zeggen vriend van mij heeft die ook as enige tube in zn stuud is een lekkerder makende compressor
ok quality
en kan ook pompen
niet hard eerder ...vol ! ok spul
tl audio fatman misschien iets voorje

ff mp checken ...mbt dit gitaren hoek

buizenbak

buizenbak

Als het mogelijk is om ze voor 500 euro tweedehands te vinden raad ik zeker de tl audio c1 aan. Hij voegt een warme kleur toe aan het signaal en lijmt ook lekker afgerond een mix aan elkaar.

Een fatman raad ik eigenlijk niet aan, aangezien deze het signaal kleurt in de negatieve zin (het breekt de defenitie van het geluid af, zeker in harde compressiesettings... niet zo erg als behringer dingen, maar toch...). Drums en snares en eventueel een baslijn zou ik ermee compressen, maar zeker geen mix of elementen met een hoge frequentie. En om hem te gebruiken zonder compressie om op te warmen zou ik zeker niet doen.. dan zou ik eerder een analoog mengpaneel een beetje overdriven. Zo blijft het signaal veel zuiverder...

Ik heb ook nog eens een behringer tubegain gehad, en ik moet zeggen dat deze qua buizengeluid niet slechter klonk dan de fatman... en hij is veel goedkoper

Als je het geld hebt, zou ik toch een c1 nemen hoor...*D

bye

samplerdude

Electro harmonix heeft 2 leuke buizen compressors de blackfinger en NY-2A 19"rack

Die NY-2A wil ik ook wel voor 400 euro ;)

Als het mogelijk is om ze voor 500 euro tweedehands te vinden raad ik zeker de tl audio c1 aan. Hij voegt een warme kleur toe aan het signaal en lijmt ook lekker afgerond een mix aan elkaar.

Een fatman raad ik eigenlijk niet aan, aangezien deze het signaal kleurt in de negatieve zin (het breekt de defenitie van het geluid af, zeker in harde compressiesettings... niet zo erg als behringer dingen, maar toch...). Drums en snares en eventueel een baslijn zou ik ermee compressen, maar zeker geen mix of elementen met een hoge frequentie. En om hem te gebruiken zonder compressie om op te warmen zou ik zeker niet doen.. dan zou ik eerder een analoog mengpaneel een beetje overdriven. Zo blijft het signaal veel zuiverder...

Ik heb ook nog eens een behringer tubegain gehad, en ik moet zeggen dat deze qua buizengeluid niet slechter klonk dan de fatman... en hij is veel goedkoper

Als je het geld hebt, zou ik toch een c1 nemen hoor...*D

bye

samplerdude

Een C1 lukt je denk ik niet voor max 500euro (of je moet wel heel erg veel mazzel hebben). Als je echt iets buizigs wil is een budget van 400euro niet echt veel. Voor 400euro kun je wel andersoortige analoge gear vinden. Een ssl-kloon wellicht.

Laatst gewijzigd:
SPL Charisma

SPL Charisma

SPL Charisma
deze is gemaakt voor wat jij wilt.
Laat ik nou net een twee kanaals versie te koop hebben voor 325 euro *D

Phat Lights don't come out of them tubezz, haters!!

(sorry ;))

Ik ga me een EH 2ube aanschaffen. Denk dat ik daar al het gewenste resultaat mee kan krijgen. Compressie heb ik niet echt hardwarematig nodig...

Back