firewire dell inspiron

cream

Ouwe rot
Ik heb gehoord dat ricoh firewire poorten voor audiointerfaces niet ideaal zijn en nu heb ik die net op mijn dell inspiron laptop.
Nu las ik op dit forum dat je ook voor je laptop een pcmcia kaartje kan kopen met firewire ingangen. Zou dit het probleem moeten oplossen? En welke zou ik dan moeten kopen? Ik heb trouwens geen pcmcia mogelijkhied, wel een express card slot.

Is dit misschien iets?

http://www.ciao-shopping.nl/Belkin_FireWire_Notebook_Adapter_FireWire_adapter__634562

Ik zou ook een usb audiointerface kunnen kopen maar krijg hier het idee dat firewire stabieler is ? Is dit juist?

Alvast bedankt!

Ik heb een inspiron 6400, met Ricoh en heb firewire opgegeven daarvoor. Expresscard werkt niet echt op die machines voor audio(of beter gezegd, werkt helemaal niet), en de interne firewire-poort gaf ook telkens disconnects en vastlopers. Uiteindelijk kreeg ik een Motu 828mk2 usb-kaart het beste aan de praat. (uiteindelijk heb ik een Mac gekocht waar het nu allemaal probleemloos op draait, maar dat is een ander verhaal).

Hier kan je het hele verhaal lezen en wat eventueel je opties zijn.

Zo wat een thread. Bedankt daarvoor!
Ik heb hem helemaal gelezen en ben toch wel geschrokken.
Samengevat is het dus dat sommige firewire interfaces ( zoals de TC Konnekt 8 ) het perfect doen.
Misschien moet ik hier maar voor gaan.

Ik las ook weer berichten dat na uitschakelen van devices het probleem ook was opgelost.(dvd speler issue bijv.) Ik heb zelf ook even gechecked met de latency checker en ik denk dat ik vanaf nu toch echt niet meer het internet op ga.

Het blijft een vaag probleem. Sommigen zeggen ook dat het niet aan de ricoh chipset ligt. Anderen hebben ook helemaal geen problemen met de firewire poort. Wat ik niet echt kon achterhalen was of Vista nog invloed hierop had. Ik ben zelf gedowngrade naar XP. Hier waren de meeste wat positiever over.

Ik heb zelf geen TC dus ik kan niets garanderen(ik zou heel erg gaan voor try before buy) maar het is de best klinkende kaart voor windows volgens velen, onder de 1000eu iig. Dus er zijn ergere dingen in het leven :) Kijk trouwens direct naar de DSP-opties, TC maakt fijne fx zeg maar. RME heb ik geprobeerd(FF400), en die disconnect elke 45 minuten, en dat werkt behoorlijk op de zenuwen. De Motu die ik uiteindelijk gebruikte(828mk2 usb) had wel sporadisch last van de digitale krijs, dus geheel probleemloos lijkt me ook wat overenthousiast met een Dell. Sorry... :(

Dat is PCMCIA? Dell is exprescard, en dat risico zou ik niet nemen, zelfs niet met een RME Expresscard.

Tc is echt geen slechte keus lijkt me...

Back