[Hulp Gevraagd] Aansluiten Sherman Filterbank 2

axn

Ouwe rot
overleden lid
Ik wil binnekort een Sherman Filterbank 2 kopen, maar zit nog met een aantal vragen in mn hoofd, misschien zijn er hier mensen die me wat verder kunnen helpen.
Ik ben nog niet zo bekend met externe hardware.

Mijn setup nu is een Macbook (alu), met Logic als sequencer.
Hoe kan ik het best de Sherman aansluiten op mn Macbook?
Kan dat allemaal rechtstreeks in de Macbook, of heb ik een externe geluidskaart (USB) nodig? (alles loopt nu prima zonder)

Voor nu even de output van Logic -> Sherman -> Input Logic.

Is zoiets mogelijk zonder externe geluidskaart oid?

Ik gebruik hem meestal op een send en wat voor daw je dan gebruikt maakt niet uit.
Maar dan heb je wel een geluidskaart nodig met minimaal 3 outputs.
1 stereo paar om op te monitoren en 1 mono (de sherman heeft een mono input)voor de send in jou geval vanaf logic naar de sherman.
Op deze manier kan je bv een gedeelte van je drums of bv de baseline naar de sherman toe sturen en zit je niet altijd vast aan de gehele mix die je naar de sherman stuurt.
De output gaat weer terug je geluidskaart in zodat je de sherman kan monitoren, zorg wel dat je buffer size niet te hoog staat anders krijg een flinke latancy.
Je kan ook beide via een externe mixer aansluiten dan heb je geen last van dat latancy verhaal.

Is zoiets mogelijk zonder externe geluidskaart oid?

Als je meer wil doen met andere apparatuur is een beetje externe geluidskaart sowieso nooit een domme aanschaf.

Als je meer wil doen met andere apparatuur is een beetje externe geluidskaart sowieso nooit een domme aanschaf.

Vooralsnog wil ik alleen als externe (fx) een sherman gaan gebruiken,
en de rest intern.

Maar dan heb je wel een geluidskaart nodig met minimaal 3 outputs.

Welke (externe) geluidkaart zou je aanraden?
Als ik bijvoorbeeld naar een emu 0202/0404 usb kijk (ooit al in bezit gehad),
dan zitten daar maar 2 outputs op, te weinig dus :(

Ook lees ik dat dat "balanced" outputs zijn, en de sherman "unbalanced" outputs/kabels nodig heeft, is dat zo?

Zie alleen dat dat via Firewire gaat...
Mn Macbook heeft alleen usb ingangen helaas.
Dan zou deze een optie zijn lijkt me: "M audio - Fast Track Ultra - 8 in, 8 uit"

Edit 1:Zou deze ook voldoen?: http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/16659.html (2 in, 6 uit)
Edit 2: En stel dat ik voor nu even alleen via een koptelefoon muziek maak, is de geluidskaart dan nog nodig?

Laatst gewijzigd:
Back