• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Emu E4X

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

OJS

..............
Emu E4X. 128-stemmige sampler, uitgebreid naar 128 Mb en voorzien van een digitale I/O (AES/EBU). Tevens voorzien van een 4 Gb SCSI-HD. propvol vol mooie samples.

Waanzinnige sampler, nieuwprijs indertijd meer dan fl. 10.000,- (auw, mijn portemonnee). Inclusief handleiding en 2 sample-CD's.

Moet weg omdat ik hem te weinig gebruik.

:engel:

Attachments

• emu_eiv.jpg
    emu_eiv.jpg
    10 KB · Bekeken: 87
Vraagprijs E4X is EUR 900,-

Vraagprijs E4X is EUR 900,-

Oeps, vergeten vraagrpijs bij te geven. De prijs die ik er 5 maanden geleden voor heb betaald was EUR 1150,-, overigens exclusief de samplecd's hebben. Ik wilde eigenlijk EUR 1000,- vragen maar neem genoegen met EUR 900,-.

Ik sta open voor een ruil maar zoek momenteel niets specifieks. Een ruil voor een Virus C (met bijbetaling uiteraard) zou zeker bespreekbaar zijn. Verder heb ik mijn gedachten er nog niet echt over laten gaan. Ik zou zeggen, doe een bod of een voorstel en ik zal er eens diep over nadenken.

mooie sampler emu is bezig met een opruiming daar staat hij nu voor
899 dus ja hmmm graarg je laagste prijs.

Ik heb zelf geen E4X te koop zien staan bij Emu. Wel de E4X Ultra, maar die is 1195 usd, en geen 995. Stel dat zij de E4X (zonder Ultra dus) wel verkopen voor 995, moet je nog altijd een peut geld erbij doen als je het vanuit Amerika laat opsturen, niet?
Dat in gedachten nemend lijkt deze prijs mij dus eigenlijk helemaal niet zo gek, maar dat is mijn mening.

Voor diegenen die nog op een reactie wachten op de vraagprijs. Mijn laagste prijs is EUR 900,-. Ik leg er dik op toe in vergelijking met de prijs die ik er 5 maanden terug voor heb betaald (EUR. 1150,-). Als de E4X ergens anders wordt aangeboden voor dezelfde of zelfs een lagere prijs dan is dat zeker en vast zonder de uitbreidingen die hierop zitten. 128 MB, 4 Gb SCSI-HD vol met prachtige samples en een digitale I/O (AES/EBU).

Oh, what the heck.........
Ik doe er nog 2 sample-cd's bij en een extra MIDI-bord (nog niet geplaatst).

Inclusief dit alles is dit niets teveel voor deze TOPsampler.

Ik sta tevens open voor ruilsuggesties.

Kijk dat het een mooie sampler is daar zijn we het over eens , maar
er is nog meer op de markt voor 900 euro , bijv de E5000 die heb
je bijna nieuw voor 900 a 1000 euro dan wel geen 128 stemmen en een
4 GB Hd maar daar staat weer tegenover dat het ide heeft dus weer
goedkoper. de prijs moet de doorslag geven.

Samplers zijn goedkoper geworden maar nu maak je een kromme vergelijking Digimod. De E5000 is bij lange na geen complete E4X. Of iemand zo'n uitgebreide sampler nodig heeft laat ik bij deze in het midden, maar je vergelijking gaat niet op. We gaan ook niet vragen of Hessing de Rolls Royce even voor je in prijs wil verlagen omdat je een hele luxe VW kan kopen voor 1/8 van de prijs van de Rolls.

Verder staat er toch dat er al een 4GB schijf inzit, dus wat boeit het dan dat de E5000 ide heeft... moet je wel eerst die harddisk nog kopen. Bekijk gewoon voor jezelf of je hem nodig hebt of niet.

Een vergelijking met de E5000 Ultra is verleidelijk maar gaat niet op. Ik heb ook een E5000 Ultra gehad. Deze heeft een aantal features die interessant lijken. IDE lijkt makkelijker maar is veel minder stabiel en minder snel. Ik zou je daarom niet aanraden om een IDE-schijf in je sampler te hangen. En geloof me, aan de 4 GB SCSI in de E4X heb je ruim genoeg.

De E5000 heeft een Ultra processor en is dus sneller maar hij heeft daarentegen nauwelijk uitbreidingsmogelijkheden. Uitbreidingsmogelijkheden die de E4X allemaal al heeft.

Natuurlijk kun je op zoek gaan naar een E5000 Ultra. Studio de Dijk in Alkmaar heeft de mijne nu te koop staan, tweedehands voor EUR. 975,-. Daar zit 72 Mb in, geen HD verder geen uitbreidingen whatsoever. ALs ik moest kiezen tussen zo'n machine en een E4X met de uitbreidingen die erop zitten, dan wist ik het wel. Het is ook niet voor niets dat ik deze nog wat langer heb gehouden; het is gewoon een betere machine.

Bij mij gaat het om het basis geluid uitbreidingen zijn leuk maar niet echt
nodig voor mij ,ik heb ze allemaal gehad ik weet waar ik over heb. 6400, 64
,emu 4 kb etc..
Ik vind de prijs gewoon niet wat er nu op de markt te koop is .ik ben nu
weer terug bij mijn IIIXP, ik overweeg nu toch een E5000 te kopen omdat hij
voor mij meer bied dan de E4X maar dat is persoonlijk.
Wat je toen voor een sampler moest betalen kun je niet vergelijken met
deze tijd ik heb ook een S770 deze was toen 16.000 gld marktwaarde nu 250 Euro
tel uit je verlies.
Nogmaals de Emu e4x is een prima sampler maar de prijs is niet meer van deze
tijd sorry alleen een echte liefhebber zal deze prijs betalen.

Origineel geplaatst door Digimod
Nogmaals de Emu e4x is een prima sampler maar de prijs is niet meer van deze
tijd sorry alleen een echte liefhebber zal deze prijs betalen.

Voor 900 euro>Mooie Creamware kaart. En dat biedt een hoop meer dan alleen maar sampelemenenem.
Maar de E4 X blijft wel een mooi apparaat natuurlijk met toch een beetje unieke sound.
En dan de user interface. Niet echt vriendelijk. Een draak vergeleken met de grote Akai broers.

750 euro lijkt me redelijk. Geen 900 euro.

Tja sorry hoor maar dat vind ik echt een kromme vergelijking. Er zijn veel mensen op dit forum die ook belachelijk veel betaald hebben voor hun TB303, of er belachelijk veel voor vragen, en daar zou je volgens jou dan ook tegen kunnen zeggen: koop een pakketje rebirth en ga daar mee aan de slag......(kun je ook veel meer mee dan een 303) toch ?

Ik vind die 900 euro echt wel een redelijke prijs.......ik hoef die sampler zelf niet, maar 750 vind ik een beetje weinig !

En harware kun je niet vergelijken met zo'n creamware kaart, die ook nog eens een slechte klantenservice / ondersteuning bieden.

Dik mee eens C-Code. Vergelijk het eens met de 500 euro die Bambam voor z'n 3200 vraagt. Dan zou dat ook te hoog zijn? En de bediening is een kwestie van gewenning..

Ik heb inmiddels een serieuze belangstellende voor de E4X. Ik ben van mening dat mijn vraagprijs, zeker gezien de extra's die ik erbij geef, niets teveel is. Ik bedoel, waar krijg je tegenwoordig nog een topkwaliteit sampler met 128 MB, 4 Gb SCSI-HD en een AES/EBU-poort voor dat geld. Plus een extra midiboard en 2 HQ sample-cd's.

Kijk je kunt natuurlijk wel altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten maar een goede sampler heeft gewoon zijn prijs. Als het goed is dan wordt de deal dit weekend afgerond dus mensen die nog hun mening willen verkondigen of met een (significant) hoger bod willen komen moeten snel zijn.

kijk eens aan toch een liefhebber gevonden voor de E4X "gefeliciteerd".
Ben nog steeds van mening dat de prijs aan de hoge zit , maar goed
als iemand er dit voor wil betalen prima.

Haha, volhouden he! DigiMod! Voor een 'kale' E4X zou het teveel zijn geweest maar voor de extra's die ik erbij geef is het een passende prijs.

*D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back