Korg ESX-1 Arpeggiator vraag

1bdcuda

440 + 6
Hallo allemaal,

Ik zal me bij deze meteen maar even voorstellen. Mijn naam is Davy en ben via dit forum sinds afgelopen weekend in het bezig van een nette Korg ESX-1. Erg geinig apparaat maar ik zit na het uitpluizen van de manual met een vraag. Je kunt in het "pattern" menu erg simpel met de draaiknop de Arpeggiator scale veranderen, er zijn 31 verschillende. Ik hoor alleen geen enkel verschil !! Ik heb geprobeerd met 1 noot op het keyboard part en met meerdere noten maar als ik via die ribbon controller de arpeggiator laat lopen blijft ie gewoon hetzelfde loopje volhouden en verander er niks.
Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd ???? Nogmaals, ik heb hem net dus ken hem nog niet van buiten....
Als iemand raad weet hoor ik het graag ! :halleluja

Thanks, Davy

Pssst...je moet die andere schuif ook op en neer bewegen...

Hallo allemaal,

Ik zal me bij deze meteen maar even voorstellen. Mijn naam is Davy en ben via dit forum sinds afgelopen weekend in het bezig van een nette Korg ESX-1. Erg geinig apparaat maar ik zit na het uitpluizen van de manual met een vraag. Je kunt in het "pattern" menu erg simpel met de draaiknop de Arpeggiator scale veranderen, er zijn 31 verschillende. Ik hoor alleen geen enkel verschil !! Ik heb geprobeerd met 1 noot op het keyboard part en met meerdere noten maar als ik via die ribbon controller de arpeggiator laat lopen blijft ie gewoon hetzelfde loopje volhouden en verander er niks.
Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd ???? Nogmaals, ik heb hem net dus ken hem nog niet van buiten....
Als iemand raad weet hoor ik het graag ! :halleluja

Thanks, Davy

De arpeggiator scale's veranderen alleen de opeenvolging van noten in de toonladder, en zijn niet zozeer bedoeld als echt verschillende arpeggioriedels om het zo even te noemen.
Als je de fader ernaast verschuift, hoor je de verrschillende (verlopen) van de arpeggiator scale's.
en als je de keyboardfunctie activeert kun je zelf je arpeggioriedels maken, in combinatie met je ribboncontroller en je fader.

Ach OK !! nu ben ik erachter. Ik heb hem op een laag tempo gezet, alleen de C getoetst en dan met de schuif. Dan zie je idd dat de toonladders verschillen (...zoals in de manual al werd aangegeven). Ik verwachtte dat de riedeltjes/melodie zou gaan wisselen zoals bij andere apparaten dat wel ooit is. Is dat ook weer duidelijk Bedankt voor de snelle info !!

Back