audiofire 12 pluys laptop probleem

remi v

Stamgast
hallo

ik heb een compac nc6220 laptop. op mijn hoofdpc gebruik ik een audiofire 12 geluidskaart nu wil ik op locatie deze laptop met de audiofire gebruiken.

ik heb een firewire kaartje gekocht voor in de laptop alleen dit werkt echt slecht constand uitvallen van de geluidskaart waardoor ik de hele tijd opnieujw kan opstarten

heeft iemand een goed idee v.b van usb naar firewire

alvast bedankt

wat voor firewire kaart heb je gekocht? Merk/type? In ieder geval zijn firewire chips van Texas Instruments altijd aan te bevelen i.c.m. de Audiofire; er zijn kaarten waar specifiek TI chips op zitten (o.a. Dawicontrol), maar veel van de standaard goedkope kaarten (belkin, sweex etc.) bevatten vaak VIA of andere chips, welke vaak stukken slechter presteren. En zorg dat je een firewire-only kaart hebt, sommige Express kaarten (ik neem aan dat je Express cards gebruikt en geen pcmcia/cardbus?) willen nog wel eens gebruik maken van de USB2.0 bus van een laptop ipv pci-express bus... niet echt bevoordelijk voor de prestaties van geluidskaarten.
USB naar firewire zou ik niet doen.

Ben overigens benieuwd naar je bevindingen als je iets vind; heb zelf ook een Audiofire 12 die ik in de toekomst mogelijk ook met laptop ga gebruiken. Heb in de pc wel gemerkt dat het gebruik van een firewire kaart met TI chip erg goed gaat; wordt ook aanbevolen door EchoAudio zelf.

ik gebruik de zonet zun 2300 ieee 1384 kaart.

het zou allemaal moeten werken, mijn hoofd pc is een stuk langzamer amd 2600 met 768 mb int dit werkt altijd perfect

ik gebruik de zonet zun 2300 ieee 1384 kaart.

het zou allemaal moeten werken, mijn hoofd pc is een stuk langzamer amd 2600 met 768 mb int dit werkt altijd perfect

Al is je processor nog zo snel, een niet-compatibele firewire chip kan voor veel problemen zorgen. Ik vermoed dus dat je firewire kaart het probleem is; je zou een firewire kaart van een ander merk kunnen uitproberen.

heb zelf een nog iets tragere hd

gebruik nooit 12 sporen hooguit 4 5 bij 24 bit 48khz

krijg dit probleem ook bij het afspelen van mp3 s

Back