moog cp 251 voor pwm op arp 2600

Analogmadness

Addicted to vintage
Hey hey hey,
heeft er iemand al geprobeerd of de moog cp251 zen lfo kan dienen om vco2 op de arp 2600 zen pw te moduleren?
Ik heb ook een voyager en dacht dat het wel wat leuke opties had.
Iemand hier ervaring mee op de arp of voyager?
Cheers
Stefan

ha Stefan
waarom zou dat niet kunnen? ik weet het niet meer precies, maar de arp heeft toch een input voor de pwm. daarkan dan van alles in, ook een lfo uit de cp251.
tweede vraag: waarom zou je de cp251 lfo willen gebruiken? je kan toch ook de lfo van je arpgebruiken (ogf misschien van je voyager, als je een vx-351 hebt)?

de arp heeft toch een input voor de pwm.

attachment.php

zit die dan niet wat vaagjes daar zo tussen al die outputs?

Attachments

• hier....jpg
    hier....jpg
    90,9 KB · Bekeken: 102
Nee, dat is de output van de pwm. De input zit daaronder, onder de slider. Daar zit de noisegenerator standaard aan vast gepatched, geen idee waarom. Ik gebruik de lfo van het 3620 keyboard voor pwm.

Wel stom: alleen osc2 heeft pwm en alleen osc2 heeft een sinus-golfvorm. Dus je kun niet osc1 of 3 gebruiken als lfo voor de pwm (naar mijn idee is de sinus-lfo de meest zinnige lfo voor pwm).

Voor de rest kun je er natuurlijk een extern signaal inprikken. Misschien heeft jouw midi-cv converter ook wel een lfo ? (bv Kenton)

Klopt ik heb een grijs zwarte versie van de eerste 1000 stuks met 4012 filter en heb een standaard keybord zonder lfo. En alleen osc 2 waar je de pw kan moduleren heeft een sinus wave dus je kan osc 2 wel moduleren met osc 1 of 3 maar die hebben geen sinus DAMN!!!
Vandaar en op men voyager zit standaard geen lfo output dus was ik opzoek naar iets extern.
Iemand aan zelfbouw bezig lijkt me ook wel leuk 8)
Cheers

binnenkort komen er misschien wat cp251's op de markt. ik weet niet hoeveel mensen er daadwerkelijk een moo voyager of phatty hebben gekocht in november/december 2008, toen er een gratis cp251 bij werd gegeven.
er zijn ook wat andere moogerfoogers (effecten) met een lfo uit. ik denk sowieso de phaser en de ringmodulator.

hmmm

kreeg je die cp251 enkel waneer je een phatty in amerika bestelde ?

Nee, ook als je in Europa een Voyager of een Phatty bestelde.

Oooh ik weet het al weer,
ik heb hem bij thomann besteld, wel in december 2008.

Zou thomann ze ook gratis bij de inkoop gehad hebben? :frons:

Is zo'n cp 251 uniek voor de little phatty of zijn er alternatieven?

Winkels hebben niks ontvangen, je moest claimform met factuur en creditcard naar MOOG us insturen, zij verschepen de cp-251 naar EMC-de (duitste disti) die op haar beurt weer naar de enduser verstuurd.

Oooh ik weet het al weer,
ik heb hem bij thomann besteld, wel in december 2008.

Zou thomann ze ook gratis bij de inkoop gehad hebben? :frons:

Kijk of je het claimformulier nog kunt downloaden van de Moog site. Die moet je invullen en met een kopie (of origineel, weet niet zeker meer) van de aankoopbon (met datum voor 31 december) naar Moog opsturen. Thomann lijkt mij wel een certified dealer. Opschieten!

CP-251 is een superhandige tool oa:

- dc mixer
- lag processor
- atentiator
- s/h
- AR envelope
- Envelope folower
- Portamento met aparte up- en downinstelling
- lfo/vco extra laag laten draaien.

En er zijn vast nog wel dingen die je kan doen die ik ff over het hoofd zie.

Back