Cubase SX midi naar wave

Ellis

Nieuwkomer
Hoi,

Ik heb al veel uitleg gehad hierover, sta voor stap. Maar hoe dan ook: de wave file blijft leeg. De outputs zitten goed, VST zijn geselecteerd, midi staat op solo etc... Het lukt echt niet.

Kan iemand mij de SX voor dummies les geven?

Thanks!

je wilt naar audio expoteren neem ik aan?
gewoon file > export > audio mixdown
je kan ook mixdown doen op specifike miditracks. dan moet je als ik het goed heb met de rechtmuisknop op de miditrack klikken en dan procces en dan mixdown (effe uit me hoofd, kan het nu niet nakijken)

ps. dit werkt natuurlijk niet met hardwaresynths.

Kijk even of je output wel naar de Master Output staat. Het gebeurt wel eens dat wanneer je Cubase op een andere manier dan de normale afsluit...de output wijzigt naar een andere.

En...de manier zoals eerder beschreven werkt ook voor hardware...dan kies je alleen tijdens de export audio voor realtime export.

OK...ik lees dus nu ook dat je outputs wel goed staan...hmmm.

Succes,

Roshi.

dank jullie wel voor jullie respons... en ik doe precies wat jullie zeggen, maar er komt gewoon een lege audio track...

Is er ergens een stap voor stap gedetailleerde uitleg ofzo? Ze hebben de cubase hulpvideos van het net afgehaald, jammer genoeg.

Ik weet dat het mogelijk is, want een tijdje geleden is het me eenmaal gelukt, dus de software zit goed...

alvast bedankt!

maak je wel een audio mixdown zoals ik beschreef of neem je een audiotrack in cubase op d.m.v. de recordknop? als je dat 2e doet moeten je instelling goed zijn. ik meen bij vst connections. ik werk zelf nooit op die manier dus ik kan me vergissen maar de 1e manier, dus file>export>audio mixdown zou te alle tijden moeten werken.

Hi,

de mixdown die jij net beschreef lukt enkel bij internal instruments. Niet bij externe. Wrs is er iets mis met de installatie van de externe synths...

maar toch alleszins bedankt!

ja dat werkt idd alleen met interne synths, daarom neem ik op met wavelab. ik laat wavelab opnemen terwijl ik mijn track afspeel om het daarna als wav bestand op te slaan.

Ehm

Zit je niet een mixdown te maken van je midi spoor ipv je vst spoor ?

ALs je de VST geladen hebt via F4, dan heb je in feite 2 sporen (1 voor je VST, en 1 voor de MIDI die aan die VST gekoppelt staat)
Als je dan een mixdown doet van het midi gedeelte gebeurt er idd nix.

Je kan ook het spoot dat je wilt mixdownen op SOLO zetten.
Dan naar File -> audio export, en dan de STEREO OUT kiezen.

Dan maak je in principe een mixdown van je hele track, maar omdat de track in kwestie dan solo staat neemt ie alleen die op.

Ok even voor de zekerheid, als je na het bouncen(exporteren) je audiofile in Cubase wilt horen en zien zul je ook
moeten IMPORTEREN.
Zoals degene boven mij al zegt, je kan inderdaad de synth die je wilt bouncen
(externe of interne plug, maakt niet uit) op solo zetten en dan:
file > export > audio mixdown

als je dat hebt gedaan vink dan aan ;
Real Time Export en vink aan
bij Import into project ; Pool en Audiotrack

Dan druk je op export ( je hebt je file natuurlijk voor de overzichtelijkheid een naamje gegeven) en dan word de
wave geimporteerd op een nieuwe audiotrack.
Je hoeft dus niet van te voren een audiotrack aan te maken.
Op deze manier MOET T LUKKEN !
Als het niet lukt , laat het ff weten....
Hoi,

Ik heb al veel uitleg gehad hierover, sta voor stap. Maar hoe dan ook: de wave file blijft leeg. De outputs zitten goed, VST zijn geselecteerd, midi staat op solo etc... Het lukt echt niet.

Thanks!

Hellow...

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb: de externe VST zijn niet degelijk geinstalleerd. Ik kijk erover heen volgens mij... Ik zou ook niet weten wat er niet degelijk geinstalleerd is. Ik hoor de geluiden wel, maar ze bouncen gaat niet. De interne VST gaan probleemloos

In ieder geval al ontzettend bedank voor jullie hulp

x

Ellis

Hoi,

Thanks!

Ja, doe ik al 8 jaar. Stuur maar een PB'tje als je interesse hebt.

volgens mij werkt alles gewoon goed bij je. van interne vsti's kan je gewoon een mixdown maken. dat werkt zei je. bij externe niet. externe vsti's heb ik nooit van gehoord, ik neem aan dat je daar gewoon hardware synth's mee bedoelt. die moet je vanuit je mixer je computer insturen en dan kan je daar een audiotrack van maken.

Back