GEZOCHT: TR-505 onderdelen FL1 en D7

Status
Please reply by conversation.

bikkel

Everything is on the One
Ik ga er van uit dat er genoeg half gare 505's zijn in Nederland waarbij dit gedeelte nog wel functioneert maar iets anders gesneuveld is. Die van mij werkt prima maar alleen op batterijen

Zie schema:

http://synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=41801&d=1227138690

Het zijn de eerste twee onderdelen die na de ingang voor de voeding zitten. Ik betaal natuurlijk netjes voor de envelop, postzegel en de moeite. Wel graag even doormeten voordat je ze doorstuurt ;)

Als het goed is krijg ik deze week wat 505's binnen waarvan er 1 kapot is. Ik weet niet wat er kapot aan is maar ik kan evt voor je kijken. Die D7 is idd een rare..... S-5500G weet iemand wat voor diode dat is?

het lijkt mij dat je die diode door een 1N400x kan vervangen, is alleen een ompoolbeveiliging, lijkt mij.,.. dus, als het ware....
de fl1 is een ontstoorspoeltje, dus zoongeveer iedere ontstoorspoel zou de klus moeten kunnen klaren.
( maar die zal wel niet zo snel stukgaan.)
groeten,
jeroen

Dat zat ik dus ook te denken.....is niet gewoon de on/off switch vuil? Lastig probleem Bikkel....

Tja zoals gezegd hij werkt op batterijen en hij schakelt zichzelf uit zo gauw er netspanning op komt. Ook zonder batterijen er en met netspanning doet hij het niet. Of bedoel je niet de fysieke schakelaar?

Zou wel mooi zijn als je nog een paar origenele werkende onderdelen uit zou kunnen halen voor me DenDer :okdan:

j.baars -> ik kom zulke onderdelen niet tegen bij conrad, kan dat kloppen? </noob>

Ik bedoel idd de fysieke schakelaar......en wat Jeroen bedoeld met die diode dat het gewoon een 1N4004 ofzo is.....je hebt ze van 1N4001 tot 1N4007 waarbij de 1N4001 tot 50V is en de 4007 ik meen tot 1000V is...

doet het wel op baterijen?
dan moet je de adapter input eens goed bekijken, zodra de adapterplug erin gedaan wordt, dan worden de barrerijen losgekoppeld, ( er zit een schakelcontact in de adapter input)
waarschijnlijk is dus alleen die input stuk.
je moet even meten , zonder batterijen erin , of met aangesloten adapter er wel een spanning over de eerste elco ( die ene direct achter de diode) staat.
groeten,
jeroen

Hij (= techneut ter plaatse) had met alleen adapter na die diode al niets meer gemeten.

Status
Please reply by conversation.
Back