Dynacord reparatie thread

Better safe than sorry:
@ Richard: Ik begrijp je opmerking over twee gevaarlijke pikjes denk ik niet helemaal. Bedoel je dat zonder aarde er na het afzetten van de machine een spanning uit de elco's op de connector kan blijven staan?

Ik dacht dat je het nieuwe snoer direct op die aansluiting wilde vast solderen zonder connector, had het verkeerd begrepen :D , en idd wissel heeft geen polariteit, dus maakt niet uit hoe je het op die 2 contacten aansluit.

Gekke Duitsers! Altijd maar die grundlichkeit..

Echocord opengemaakt, zit de oude socket vast met potnagels. Die krijg ik er niet zo maar uit zonder de boel te slopen :(
Een andere socket erop zetten gaat dus nog niet zo makkelijk.

Ook de pinchroller rubber is helemaal uitgedroogd en begint af te brokkelen. Er komt ook een lekker herrie uit, wat uit de motor lijkt te komen :( Maar hij werkt verder wel weer ok en is ook weer schoon en gedemagnetiseerd.

Mocht iemand een adres weten voor een pinch roller (anders dan evilbay waar ze voor 40 euro te koop staan) dan hou ik me aanbevolen.

Bij popnagels kun je met een beetje beleid de kern uitboren.

Inderdaad. Ik zie dat de mijne ook met rivets vastzit. Met een fijn boortje doorboren en het valt er zo uit.
Je hoeft echt niet tot slopen over te gaan ;)
Geen idee waar je nog pinchroller rubbers kan vinden. Ik zou dit proberen oplossen door over de oude rubber een krimpkous te smelten zodat je weer een net en gelijkvormig loopvlak hebt.

Cheers,
Exo. :mega:

Hmm een krimpkous over de pinch roller, werkt dat?
Anyway bij mij geen oplossing want doordat de pinchroller niet mooi rond is maakt ie letterlijk een takkeherrie, elke keer tak..tak..tak.. Dat is alleen maar erger geworden na het 'sxchoonmaken' waardoor er alleen maar meer rubber is afgebrokkeld...
Er moet dus echt wel een nieuwe op.

De socket heb ik eruit geboord, bedankt voor de tip dat ging idd prima. De nieuwe socket zit er in en werkt!

hmmm ik denk ook dat ik lid word van deze club.
heb een defecte vrs23 onderweg.
Weet nu dat alle tantulum caps en electrolites vervangen moeten worden.

Back