[trance / progressive] luminary - amsterdam (project 23F s & p rework)

ROGUE85

@wearerogue85
Stapje verder dan de vorige (Distraction)...

Inspiratie gehaald bij de remix van Smith & Pledger van deze geweldige track.
Hij is voornamelijk bedoeld voor promo-doeleinden. Misschien nog een Rhodes in de break?

Voor 95% af (eergisteren, gisteren en vandaag aan bezig geweest), toch al tevreden. De vocals komen er ook nog aan! Nu eerst even wat afstand nemen.

mp3

Brand maar los!

Dit zit behoorlijk goed in elkaar, lekker ruimtelijk en het flowt lekker. Hoe heb je de ruimtelijke sound gekregen ? Welke reverb/delay ?

Of zat het allemaal al in de originele samples ?

Ik Benoem je officeel tot Trance God van het Synthforum.
De lead is te iel en qua progessie beetje simpel, maar productietechnisch zit het ZO VET in elkaar dat het niet meer uitmaakt! :okdan:

Merci :)

Alles is 100% zelf in elkaar gezet, geen loopjes, geen phrases (;)).
Ik heb geen samples gebruikt van het origineel / de remix. 'k Heb me enkel laten inspireren door de remix van Smith & Pledger :) en qua sound ernaartoe gewerkt (+ een stapje verder gezet).

In die remix is die lead ook zo iel, dat vind ik net wel leuk boven de basprogressie. De akkoorden zijn best wel ongewoon (combinatie bas - pads).

edit:
delays zijn een stuk of 10 Stereo / Pingpong delays van Cubase
delay en reverb door 2 Roland Space Echo's (UAD)
reverb door 3 Plate 140 Reverbs (UAD)
ohja, en om mee diepte te krijgen, 6 sidechains :).

klinkt lekker hoor! Erg strakke mix en idd mooi gebruik van reverb.
Mooi die golven van geluid in de achtergrond ook. Van mij mag het gewoon instrumentaal blijven.

klinkt lekker hoor! Erg strakke mix en idd mooi gebruik van reverb.
Mooi die golven van geluid in de achtergrond ook. Van mij mag het gewoon instrumentaal blijven.

Bedankt weer!

Feit is wel dat hij 'toegankelijker' is als er vocals in zitten, 't is nu een redelijk lange remix (9:20) met de climax pas op de 6de minuut.

Graag zou ik de lijn 'And I'll miss you' uit het origineel vlak voor de climax plakken. Luminary zelf bestaat niet meer, 'k kan ze nergens contacteren. 'k Zal 't moeten laten inzingen.

mooi hoor, zo gelikt dat ik er bijna over uitglij :dj:

Back