Actieve monitor voor optreden/repetitie

mathieumaes

Nieuwkomer
Ik ben op zoek naar een monitor die ik voor optredens en repetities kan gebruiken. Ik heb momenteel een Solton actieve monitor, maar dat ding is lomp, loodzwaar en klinkt niet echt geweldig.

Ik heb afgelopen weekend met een Mackie SRM450 gespeeld en ik was verwonderd hoe goed dat (vooral) de lage tonen in deze monitor zaten. Nu wil ik een nieuwe! :W

Maar ik raak er niet goed uit. Ik zou eerder de SRM350v2 kopen, die is lichter en zou even goed klinken. Heeft iemand deze kunnen vergelijken met de 450 ?

De JBL Eon 310 lijkt ook wel ok, maar is wel lichtjes duurder. Maar die weegt ook maar 10 kg! Ook de Sound Projects X-act vond ik enorm goed (heb er ooit op gespeeld).

Mijn budget ligt rond de 500-700 eur. Hiervoor zoek ik iets licht en kwalitatief.

De vraag is, welke moet ik nu kiezen ?

Groetjes
Mathieu

! Ook de Sound Projects X-act vond ik enorm goed (heb er ooit op gespeeld).

De X-act heeft ook altijd mijn voorkeur gehad! op elk volume spatzuiver en ook een goede weergave van het geluid :halleluja

Even een korte update...
Ik heb uiteindelijk een Mackie 350 v2 gekocht, besteld via musicstore.de:
http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Mackie-SRM-350-v2-/art-PAH0006871-000
Net geen 400 Eur en gratis aan huis geleverd.

De luidspreker is uiterst licht (13 kg), zeer handig in transport en ik ben zeer tevreden van de geluidskwaliteit. Het enige nadeel misschien is dat de luidspreker nogal ruist, zelfs zonder een kabel in te steken en het volume dicht te draaien.

Back