weet iemand een midiCC/kanaal omzetter DIY-project/kit?

SirSickSik

zwaar behaard lid
hallo mensen,
ik ben bezig een miditheremin te bouwen met een miduino (midi-uitvoering van de arduino)
Nu heb ik het probleem dat de midiCC nummers van te voren zijn vastgelegd en dat het blijkbaar niet meer mogelijk is nog extra knoppen toe te voegen om manueel de midiCC te veranderen...
Weet iemand een DIY projectje die bestaat uit:

-schermpje voor het aflezen van de te-bewerken-midiCC's/kanalen (zowel de inkomende als waarin je de desbetreffende veranderd)
-druk/draaiknoppen om midiCC/kanaal te selecteren die omgezet moet worden naar ander midiCC/kanaal

vanzelfsprekend wil ik dit zo graag zo klein mogelijk hebben, aangezien ik het in hetzelfde doosje als mijn miditheremin wil bouwen (standaard plastic verbanddoos)

alvast bedankt!
sik

Misschien dat je via Midibox.org (www.ucapps.de) iets kan vinden. Je zal dan waarschijnlijk een CORE, DIN en DOUT module nodig hebben, plus wat knoppen en een display, en zelf de MIOS software moeten aanpassen op je wensen.

Al met al zal dat behoorlijk wat meer ruimte innemen dan de miduino denk ik, maar wellicht is het een optie :)

wat wil je pcies dan? een vertaal slag van een inkomende CC naar een uitgaande?

qua hardware zou ik het niet weten maar je zou zoiets makkelijk kunnen bewerkstelligen met een Atari en GFA basic.
Daarmee kan je heel simpel de midi poort uitlezen, data ontleden/modificren en weer naar buiten sturen...

Dat is een grappig ding, zeg!
Es even wat beter bekijken...

Misschien dat je via Midibox.org (www.ucapps.de) iets kan vinden. Je zal dan waarschijnlijk een CORE, DIN en DOUT module nodig hebben, plus wat knoppen en een display, en zelf de MIOS software moeten aanpassen op je wensen.

Al met al zal dat behoorlijk wat meer ruimte innemen dan de miduino denk ik, maar wellicht is het een optie :)

ik was inderdaad al langs deze pagina gekomen, maar het wordt dan inderdaad aardig groot en ik ben er al achtergekomen dat ik niet echt in de wieg ben gelegd om te programmeren haha (godzijdank was mijn miduino al voor mij geprogrammeerd door de maker..)

wat betreft de MIDI SOLUTIONS EVENT PROCESSOR PLUS, vind ik die een beetje overdreven om 147 euro uit te geven om 12 midiCCtjes om te zetten naar 12 andere midiCC... daarnaast zit er dus geen schermpje of knoppen op...daarentegen is het wel een vet apparaat hoor, daar niet van... maar een beetje overbodig voor mij..

het moet toch wel te doen zijn om van het midisignaal de midiCC nummers te destileren en in andere om te zetten??
thuis kan ik dit op zich nog wel doen door m eerst me computer in te sturen en in synthedit de midisignalen te veranderen (kan ik alles wat die midi-solutions kan en dat nog gratis ook....) maar voordat mensen weer gaan zeggen dat ik inderdaad maar weer mijn computer erbij moet gaan pakken.... ik wil het in mijn miduino-midi-theremin bouwen he.... :dubbel:

het ziet er een beetje naar uit dat je, of moet leren programmeren, of 147,- uitgeven.
veel goedkoper zul je het kant en klaar nie vinden.
groeten,
jeroen

denk dat ik er maar voor moet gaan zorgen dat ik die miduino nog verder kan aansturen op een of andere manier....wat heb je nodig om een LCD display aan te sturen? kan dat gedaan worden met een aantal digitale outputs?
tja, ik ben niet van plan een super electronica Vernunft te worden....ik ben muzikant en filosoof en daar houd ik het denk ik maar bij..heb het zo al druk genoeg... wilde alleen een miditheremin hebben en aangezien die dingen niet bestaan, moest ik er zelf een maken..

Back