[progressive trance] Igeace - Before Why

Gerwin

Stamgast
ok, beetje vage titel maar ach...'t gaat om de track

beforewhy5.mp3

het is nog niet echt af aangezien ik er veel meer variatie erin wil hebben, zij het in fx of in structuur
of whatever

heb ook een beetje overdreven mastering gebruikt volgens mij? maar was er wel trots op dat
de balkje in winamp redelijk vol waren :D
leuk om mee te oefenen, helaas heb ik het met een crappy koptelefoon moeten doen

inderdaad wel een lekker nummer. Ik vind alleen de strings een beetje " harsh", misschien met een wat meer pad achtige feel (lange attack, lange release), en wat filter gemeuk zou die wat leuker kunnen naar mijn bescheiden mening.

Maar verder leuke track!

[edit] ik vind trouwens het einde een beetje onlogisch om t zo maar te zeggen [/edit]

thx!

die pad vind ik zelf wel lekker eigenlijk, juist de simpelheid trekt me zo aan denk ik...ik kijk er nog wel even naar

voor de rest moet de mix nog iets beter en de structuur (zoals dat rare einde) nog aangepast zoals ik al zei :)

ik denk dat k nog iets leuks moet verzinnen voor de afbouw; een instrumentje die ik in de opbouw even laat "teasen" om het vervolgens in de afbouw pas helemaal te laten horen bijv.
dat vind ik wel leuke dingetjes

Lekker nummer hoor. Fijne beat/groove. Vooral dat dunne geluidje vinnik wel fris.
Misschien kan hij nog subtieler door er van die sampletjes in te gooien die je alleen hoort als je aan't luisteren bent.

Volgens mij is hij helemaal niet zo harsh hoor. Het hoog (8Khz+) mag wel wat meer denk ik, wel voorzichtig.
De kick knettert lekker weg. ;) De baslijn komt bij mij niet helemaal duidelijk door. (misschien is de balans van de mix net even een tikkie in onbalans)

wat komt dit mij erg bekend voor ? Die beats heb je die uit een ander nummer van jezelf of een ander ?
Of heb ik toevallig hier diezelfde beat ook gisteren in elkaar zitten flansen ?

Klinkt leuk, ik heb wel t gevoel dat er iets te veel mid over de volledige mix zit, maar dat kan ook aan mijn mixer liggen.
Ik ben benieuwd wat de rest hier daarvan vind, laat t ff weten want mogelijk moet ik dan mijn output van de computer anders EQ-en ! maar ik lees nu net opeens dat iemand anders er ook al over valt !

Een nummertje zoals ik ze ook wellis maak, en waar ik dan mezelf diezelfde kritiek over geef als ik jou nu ook geef !
Ik moet zeggen dat ik de 2e melodie erg mooi vind ! die synth losjes vind ik minder, misschien inderdaad een padfeel ervan maken !?! de laagste baslijntjes klinken lekker, de hogere bass is vrij standaard ! aan t eind komt ie weer op alsof er nog iets nieuws gaat komen. misschien als je de arrangementen aanpast (waar je al mee bezig was , toch ?) kun je het allemaal wat compacter maken, meer opvallende variaties en bijgeluidjes die in en uitgaan, zodat het allemaal interessant blijft !

Wel lekker doorkabbelend plaatje dat is waar. Maar ik mis wel wat afwisseling en xtra bassline ofzo.. .. en een break, want de bassdrum is leuk maar beetje veul.

Arv

Jeppah deze track is beter dan de eerste versie alleen ik mis een break misschien een suggestie, bij de eerst string als die erin komt daar kan je ook je break plaatsen. en later met de melodie de bassdrum er weer in gooien voor de rest een lekkere groovy track met veel afwiselling in de achtergrond geluiden..en voor de rest goed afgemixt.:mexico:

Ik vind 't een lekker plaatje, begint rustig, mooie geluiden, als dan die pad erin komt wordt het helemaal leuk. Ik hou wel van zo'n positieve "happy" vibe in een nummer, en dat krijg je hier heel mooi voor elkaar. Alleen de beat zou misschien wat extra percussie elementen mogen hebben om hem iets swingender te maken.
Wat betreft het einde, ik zou gewoon nog even voordat je hem helemaal afbouwt die strings terug laten komen in een soort korte herhaling van het stuk tussen de 3 en 5 minuten.

Back