Karaoke/Instrumental Progje-Tool!

boeklanoei

Ouwe rot
Hoi. Ik ben op zoek naar een Programma, Tool,Vst die Karaoke/Instrumentals maakt van mp3/wav's.
Dus een progje wat behoorlijk in staat is om vocalen/backing-vocals te verwijderen,filteren,verzachten.
En waar een (redelijk) goed resultaat van overblijft.

Een tooltje wat toch wel lekker, vlot en netjes en wat makkelijker werkt.

Tips/adviezen/ vst voor bepaalde studio technieken zijn ook welkom betreffende bovenstaande.

Vriendelijk dank zover!

De beste manier is om de vocalen in handen te krijgen en deze naast de originele track in een ander spoor in je sequencer exact gelijk met de originele track te plaatsen. Vervolgens keer je de fase van de vocalen om. Op deze manier creƫer je anti-geluid t.o.v. de vocalen in de originele track en met het juiste volume zijn de vocalen zo goed als helemaal weg uit de mix. Dit werkt mits de originele track en de vocalen van goede kwaliteit zijn.

'K geloof dat ik hem niet helemaal heb.
Je hebt het over een orginele track en de aparte vocalen track?
Mocht je het over een Instrumentale en de orginele track hebben; dan moet de Instrumentale track helemaal hetzelfde zijn, van precies dezelfde kwaliteit.
Ik ken het inmiddels bekende Cool edit/Adobe filmpie, waarin ze iets dergelijks demonstreren.

Nee, dat is niet direct wat ik zoek idd.
Zijn er geen fijne specifieke karaoke-Instrumental maak progjes-Tools?
Of andere specifieke studio technieken voor het krijgen van een Instrumentale track uit een gemasterde track?

Verwacht geen wonderen. Er bestaan we voice cancellation/ voice removal plugins.

De ouwe truuc is om er van uit te gaan dat de stem als enige geluid echt mono in de mix zit en de rest van de instrumenten meer verdeeld over het stereo-spectrum (vroeger werd er vaak op die manier gemixt)

Als je dan het geluid van het linkerkanaal van het geluid van het rechterkanaal 'aftrekt', vallen de geluiden die in beide kanalen evenveel voorkomen weg.

In die situatie zou dus het mono stemgeluid wegvallen en hou je de rest over.

In Audacity zit een plugin 'Karaoke..' die volgens mij dit principe volautomatisch voor je kan uitvoeren (incl. volumeregelaar voor de 'zang').

Verwacht hier echter niet te veel van.

Thanx man!
Zal eens gaan kijken!
Meer tips en opties natuurlijk welkom.

Heb net een Audicity geinstalleerd en een mp3tje in geimporteerd. Alle menutjes eens afgegaan, maar vond niets wat op een specifieke karaoke effect leek.
Heb Audicity 1.2.6 (full installed). Waar zit het? Staat mij ook vaag iets van bij dat het toch ergens moet inzitten ja.

Laatst gewijzigd:
Back