Hoi

Hoi, ik ben Kimberly, ik speel in de band Daily Bread waarin ik de toetsen & zang doe.
Ik heb 2 philicorda's, een casio sa 1 tonebank, verschillend kinderspeelgoed omgetoverd tot synths/keyboardjes en heb een noisebox. En over een paar dagen een philips pmc 100 :) Ik heb over mijn philicorda een Bassballs van Electroharmonix uit 1980 en over mijn zang een zelfgemaakte octaver/fuzz. Ik heb ook nog een blogger gekregen laatst, maar ik moet nog even uitpluizen waar ik die voor ga gebruiken.

Laatst gewijzigd:
welkom :)

linkje naar jullie muziek? klinkt wel interessant

Het is niet mijn ding, maar aan de optredens te zien zijn jullie iig goed bezig.

Anyway, welkom!

coole band hoor :-)
leuke sound, het doet me op de één of andere manier ook wat aan de Ting Tings denken..

ja, alleen niet van alle philicorda's weten we wat voor model het is, aangezien er nergens iets te vinden is hoeveel modellen er zijn en hoe die eruit zien. we hebben er laatst toevallig een gekocht die volledig! buizen is, voor elke toets een buis! heel gaaf.

We gebruiken live een sessionette bass-combo, maar ik wil straks toch een kleine ampeg gaan gebruiken, want die sessionette trekt grote zalen niet.

Bij ampeg zeker voor een buizen combo gaan. En misschien een leslie of iets anders erbij met een draaiende speaker. Er worden tegenwoordig leuke leslie achtige dingen gebouwd.

Nee, leslie is niet mijn ding. En bovendien veel te groot. Ik ben maar een klein meisje en zo'n lompe kast achter me is niet fijn. Buizentop heb ik eerst gehad, een Londen City maar die beviel niet zo goed, ze trokken het soms niet. Die Sessionette die ik nu heb trekt het aardig, alleen trillen de condensators soms nog wel eens los door het laag. Met het eurosonic/noorderslag weekend moesten we 3 shows op zaterdag spelen, guess what.. trilde die kutcondensator bij de eerste show al los, beetje jammer, haha. Gelukkig is dat zo te fixxen. Moet wel even op zoek naar een mooi klein Ampeg combotje.

Ja maar ampeg is berekend op trillen dus daar zit wel goed. Een goeie vriendin van me die in een hardcore/punk band speeld doet ie van haar nooit meer weg. Die transistor bakken hebben niet zo'n mooi geluid. Je laag heeft een veel groter berijk. En de mid en hoog worden niet weggeduwt.

Vergelijkbare discussies

Back