Keyboard schoonmaken

Origineel geplaatst door marten
toetsen? toetsen zijn voor mietjes!
Net als midi en hihats trouwens...8D
Toetsen voor mietjes?
Wees maar blij dat jij niet het klavier bent waar ik op speel, anders was je al helemaal duizelig geworden van mijn speelsnelheid ;)

Ik maak mijn synths niet open. Ik ga elke week met de stofzuiger (zachteborstel hulpstuk erop) voorzichtig de klavieren af, en verder heb ik de policy dat er geen enkele beker/bord/fles etc. bij mijn bureau's in de buurt komt. Verder ligt er een doek over m'n mengtafel heen, en ga ik een stofhoes bestellen voor m'n Triton Le.

Hey,

Ik heb nu ook een probleem met mijn synth ( Roland Juno-D ), namelijk dat sommige toetsen ( stuk of 9 ) het niet meer doen.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat het al een tijdje ligt te stoffen en al mijn administratie
en papierwerk erop zal ook zeker niet bevorderend zijn. :P
Afijn, ik wil het nu een eigen plekje geven maar moet eerst het een en ander schoonmaken.
Nu is mijn vraag : is er een site die laat zien hoe je contacten e.d. binnen in schoonmaakt? ( eentje met een duidelijke instructie en plaatjes, en ja, ik heb
goed gezocht op google, maar echt niets kunnen vinden :( )
En met wat voor spray/doekjes kan ik dit het beste doen?
Er wordt in deze thread namelijk meerdere dingen genoemd ( kan het gewoon met
standaard vochtige doekjes? waarmee je ook je bril schoon kan maken? )

Alvast bedankt!

Goran

Ik ga elke week met de stofzuiger (zachteborstel hulpstuk erop) voorzichtig de klavieren af, en verder heb ik de policy dat er geen enkele beker/bord/fles etc. bij mijn bureau's in de buurt komt. Verder ligt er een doek over m'n mengtafel heen, en ga ik een stofhoes bestellen voor m'n Triton Le.

Ha ha. Dan zul je wel vaak een droge mond hebben bij het spelen.
Glazen doe ik ook niet aan; Wel een flesje spa MET dop.
Deze dop doe ik er ook steeds weer netjes op.

Afdekkleedjes kun je goed en goedkoop bij Compu Cap bestellen.
Heb hier net op aanraden van Vasc 4 besteld voor mijn toys.
Snelle levering en betaling achteraf.
Bel ze op en geef het typenummer en je adres door... das alles.

Half off topic.

Maar mijn Jupiter heeft gele toetsen.

Iemand een goede tip hoe die weer iets witter te maken zijn?

Er stond ergens op sf een draad over, maar ik kan die niet meer vinden

Half off topic.

Maar mijn Jupiter heeft gele toetsen.

Iemand een goede tip hoe die weer iets witter te maken zijn?

Er stond ergens op sf een draad over, maar ik kan die niet meer vinden

Ik was pas geleden bij Senso die had het me uitgelegt hoe hij dat deed maar ik ben de helft alweer vergeten.....maakt niet uit ik ga binnenkort weer bij m langs zal k het opnieuw vragen en dan ook ff noteren.....
Wat ik nog onthouden heb is dit...schoonmaken, ontvetten dan schuren met een p1000 ofzo en daarna nog met 2 verschillende polijstmiddelen weer op polijsten.....
Dat gele is een heel dun laagje wat je eraf moet schuren...daarna polijst je ze weer op tot ze glimmen als de billen van een baby.

Oei, veel werk dus. Ik hoopte op een wondermiddeltje.
Ik heb ook geen bandschuurmachine hier. maar ik kan me goed voorstellen
dat dat wel werkt idd. maar dan ben je zo 20 a 30 min kwijt per toets x 29. sjez, 10uur ben je wel zoet. pff :)

Nee ik heb gewoon gezocht op gele toetsen dan komt ie ook omhoog......wat een gast...heeft het over gele toetsen en dan daar niet opzoeken....:halleluja

Back