VST's in windows rewiren onder Logic/OSX

hansbakker

Audiobakery
Aangezien makkelijke oplossingen nog niet gevonden zijn, ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met het volgende....

Ik wil Logic Pro draaien op een iMac, en instruments die niet voor mac beschikbaar zijn (zoals de Z3ta+) via windows op de mac met Logic laten lullen. Tough one!

Wat ik me kan voorstellen is dit:
- Logic Pro draait onder OSX, Windows runt in VMware Fusion de VST in een programma die kan rewiren met Logic, zoals Ableton Live. (maar kan dit uberhaupt vanuit Fusion?)

- Logic stuurt op een virtuele midipoort noten uit. Windows runt in VMware Fusion de VST als standalone, en heeft in de opties de virtuele Midipoort als input. Het audio wordt via een aparte audiokaart terug gestuurd naar een Input van Logic (Dat is best kut, want dan kun je waarschijnlijk maar 1 VST runnen op die manier).

De opzet wordt waarschijnlijk:
M-Audio Projectmix, een iMac 2,93GHz met Logic Pro en Protools LE

Het is geen makkelijke, maar ik hoop dat iemand hier al het een en ander mee heeft getest :okdan:

Groeten,
Hans

En een dedicated vst(i) PC naast de I-mac is geen optie? Scheelt een hoop gedoe lijkt me.

Er zijn zoveel klasse synths beschikbaar als AU. Waarom zou je uberhaupt de moeite doen?

En een dedicated vst(i) PC naast de I-mac is geen optie? Scheelt een hoop gedoe lijkt me.

fxpansion plug (de vst naar au versie) kun je natuurlijk ook proberen.
alhoewel .....dan ga je alleen van vst naar au ( osx naar osx en winhoos naar windhoos)

dedicated pc!! duzz...

Laatst gewijzigd:
Het hele idee was juist gewoon 1 systeem. Ik denk dat er meer uit te halen valt, kan het alleen nog niet testen. Weet iemand of er virtuele mididrivers zijn die voor mac én pc beschikbaar zijn? Om nou een losse interface voor audio en midi eraan te hangen vind ik ook zo wat...

Hoe stel je je dat het makkelijkst voor qua routing dan?

Gewoon MIDI I/O en Audio I/O tussen de beide geluidskaarten. Miditrack aanmaken in Logic of Protools en via midi out van de Mac-geluidskaart dan uitzenden naar de midi-in van VSThost of seq software van de pc. Uiteindelijk de audio weer terug ontvangen van de pc.

Back