Ik ben nieuw....

Stephmeister

Voor al uw sjeis
Hey mensen!!!

Nadat ik al een paar dagen hier rond gesnuffelt had heb ik toch maar besloten om me hier aan te melden....waarom?....het nivo van SF is erg hoog....veel goede producers, leuk en ook soms slap ge-ouwehoer over muziek.

Ok, wat doe ik.....ik maak muziek (of doe een poging tot) met Fl-studio.....en hoor jullie al denken.....weer zoon fruityloops kankker!!! De rede waarom ik FL gebruik is de overzichtelijkheid, en na zoon 7 a 8 jaar gebruik is het ook erg moeilijk overstappen naar andere software.

Mijn muziek verschilt nogal.....maar laat zich het best omschrijven als een mengel moesje van techno, minimal, progressive en breaks.

Een studio.....heb ik nog niet.......sterker nog....ik heb niet eens monitors, maar daar hoop ik dit jaar verandering in te brengen. Ik heb nog een kamer over in mijn appartement en deze gaat volledig aan muziek gewijd worden.

Groeten S

Oja....ik ben een ontzettende dyslect dus als er iets niet klopt, dan heb ik in ieder geval een excuse

als je dan toch enkel met software werkt (maw quasi niks moet investeren), raad ik je aan om monitor's te kopen (tenminste als je in iets wil investeren)...en dan heb ik het niet over investeringen van 1000en euro's eh, meer iets in de grootteorde van 400 euro of zo (Mackie 626MK2 of zo).
Er worden hier namelijk nogal veel tracks gepost die gemixt zijn op koptelefoon of hifi en dus onbruikbaar zijn op andere koptelefoon/hifi's

welgekomen en veel plezier

@ Araich: Ik had al wat van jouw producties gehoord, ik vond ze erg dope.....en ook welkom

@ seiko: Monitors komen er aan....ben nu nog een beetje aan het orienteren maar hoop relatief snel iets leuks te gaan kopen. Zoals in mijn begin post al staat gebruik ik nu mijn hifi set......echter is deze zeker niet slecht, ondertussen weet ik zoon beetje waar de zwaktes liggen van mijn hifi set en kan daar een beetje op anticiperen.

Ik heb meerdere sequencers tot mijn beschikking maar het gezeik over flstudio zou ik niet teveel van aantrekken. Het is maar net wat je het fijnst vindt werken. Elke sequencer heeft zijn voor -en nadelen, maar over het algemeen bieden progs als cubase, ableton, flstudio, etc. vrijwel dezelfde features. De kwaliteit van Flstudio is de laatste jaren erg goed geworden en ik vind de geluidskwaliteit bijvoorbeeld een stuk beter dan de 'doffere' ableton.
Belangrijker is om de ins en outs te kennen van je sequencer.

Anyway, welkom!

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.......

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.......

.....weer zoon fruityloops kankker!!!

:D Nee joh, welkom!

Grt. een minimalist (qua software/pc in studio)

Ik ben ook ooit eens begonnen als boerenlul die techno en acid maakte, tegenwoordig ben ik een boerenlul die meer downtempo, electro en funky muziek maakt. Whats the point dude?
Edit: beetje warm welkom mag best wel
:doei:

Laatst gewijzigd:
Hey welkom!

de methode waar jij achter staat en in gelooft is de methode die voor jou werkt
(dus neem mn 1000+ posts tegen laptop live-acts niet al te serieus ;)).
Het doel heiligt de middelen :).

-C-

Joo,

Super bedankt voor alle welkoms berichten....k vind dit forum nu al top.

@C738 Ik ben benieuwd.....ik zou zeggen kom maar op!!! Alle commetaar is goed zolang het gefundeert is.

Neem bv bliepertronic....die maakt ongefundeerde opmerkingen....ik ben koud op dit forum maar kennelijk kent hij mijn muziek al....volgens mij weet hij niet eens dat dit een welkoms post is!?!

@ Vega....Jouw producties vind ik erg cool, k had je al een keer gekrabbelt op hyves

Welkom stephmeister.Zoals je al aangeeft lijkt mij de aanschaf van monitoren wel erg gewenst. Dat scheelt zo in werken.

i.d.d. daar is al heel veel overgezegd. De conclusie is vooral: ga zelf luisteren, weet je dat alvast ;)

@ VasC....ga ik ook zeker effe doen

Voor degene die wat muziek willen checken.....KliK.....Dis een beetje mijn nieuwe geluid.

berichie tegen jouw topicstarter welcommmmm
iig ik heb jaren lang verschillende versterkers / boxen gehad van straattroep [de bekende dozen van pioneer / tot nu een genelec en idd asje egt goede heb gehoord weet je watje mist

een beetjebox die t lekkerder maakt goede hifi
all round type o boxen kunnen juist verfrissend werken ,..
waarom denkje dat iedereen yammies ns 10 wilde om dat de groet studio ze gebruiken
waaarom ?
omdat t een weergave heet die ast daarop goed klinkt klinkt t in elke huiskamer set goed
de norm dus

gewoon goed wennen
enj eproducties meenemnen naar bv feedback andere zaak en eens keertje goede krk [kleine en dure ste luisteren ] en dan bv behringer thuth / en tannoys
weetje t verschil

sc6 mede dislect:D
iederrren leest mij ...inside out

Back