Philips DCC900 probleem

worstenbrood

Trancesletje
Heb dankzij een vriend een dcc 900 (http://home.netvigator.com/~ntomyng/dcc900/index.htm) van Philips kunnen bemachtigen, gewoon casettes speelt die probleemloos af maar DCC tapes geven geen geluid, hij lijkt de markers van de tracks enzo te lezen want kan zappen tussen de tracks, maar geluid wilt die ni produceren :( (bij een gewone casette zie je ook de vu meters werken, bij dcc niet). Iemand een idee wat de oorzaak KAN zijn ? Alvast bedankt.

Hoi,
ik heb 2 DCC's model 380. Als een DCC cassette niets meer doet behalve de markers lezen, dan is de kop vuil. Probeer aan een schoonmaakcassette te komen, probeer zelf niet de kop schoon te maken met een qtip met alcohol, want ze zijn heel fragiel.Je komt er ook niet eens bij, bij de modellen die ik heb tenminste.
Er hoeft maar een van de 7 spoortjes niet te lezen zijn dan is er zoveel digitale info weg dat er geen geluid meer is. Het is bij DCC zo van alles perfect of niets meer.
Ik ga bij sommige DCC's last krijgen van dropouts van een seconde.
Jammer wel, gebruik de recorders nu ook als audio-spdif omzetters, naar PC werkt ook goed.
Ik heb nog wel een schoonmaakcassette te leen pb me even.

groet
Frans

bedankt,

ik heb spijtig genoeg al een reinigingscassette geprobeerd, maar helaas :(
misschien nog handig als ik ooit ook een audio/spdif converter nodig heb :D

Back