Roland JD-800

Status
Please reply by conversation.
neehoor, vreemd

vind eigelijk iedere kaart wel iets hebben. vreemd is wel dat bv de barokcard en de pianocard niet genoemd worden. mn de eerste is volgens mij het zeldzaamst en je kunt er leuke dingen mee.
voordeel van de stringcard is dat je jd800 meteen een soort superstringsynth wordt, met lekker uitgebreide en directe bediening ( je solina zou zo" de deur uitkunnen")
eigenlijk zijn de cards en de jd800 erg nauw verbonden en komt de jd echt veel beter tot z'n recht als je minstens een paar kaarten erbij koopt. dat de prijzen zo erg hoog zijn is absurt maar ook gewoon een gevolg van de vraag en de hoge prijs die ze vroeger kostte waardoor er niet zoo veel van zijn verkocht. tja

Even terug de tijd in: in het guldentijdperk kosten deze stringkaarten tweedehands 100 gulden, nu 200 euro dus dat is rond en nabij de 400 oude guldens, belachelijke prijs dus voor deze stringkaart die in geen enkele verhouding staat ondanks dat deze zeldzaam is, want dat was deze kaart in het guldentijdperk ook.

wat waren ze eigenlijk nieuw, die data + waveformcard. ??
dan even de inflatie erbij en kunnen we nogmaals ons verbazen of niet

ik heb 100 eurie voor de mijne betaald... 'nu kopen'-prijs op eBay, pas 2 maanden geleden.

wat waren ze eigenlijk nieuw, die data + waveformcard. ??
dan even de inflatie erbij en kunnen we nogmaals ons verbazen of niet

Nieuw kosten deze kaarten destijds denk ik ergens tussen de 25 en 50 gulden.

heb net even gezocht( catalogus musikproductive 1996 ):
rom card sopcm 01 t/m8 was destijds vanaf 140 deutsche mark/stuk !
wat de combinatie rom+datacard kostte kon ik niet meer vinden. lijkt me nog iets duurder.
ze waren ook toen dus ook erg duur en derhalve niet veel verkocht
de geheugencard m512e voor de jd800 was zelfs 175 deutsche mark
( voor de volledigheid :1 duitse mark was toen ca FL 1,10)

heb net even gezocht( catalogus musikproductive 1996 ):
rom card sopcm 01 t/m8 was destijds vanaf 140 deutsche mark/stuk !
wat de combinatie rom+datacard kostte kon ik niet meer vinden. lijkt me nog iets duurder.
ze waren ook toen dus ook erg duur en derhalve niet veel verkocht
de geheugencard m512e voor de jd800 was zelfs 175 deutsche mark
( voor de volledigheid :1 duitse mark was toen ca FL 1,10)

Inderdaad hier sta ik zelf ook even verbaast over.

ja , ik eigenlijk ook wel.
roland is altijd wat duur geweest, maar wel duurzaam, da's gebleken.

Normale prijzen toen. Geheugen was praktisch onbetaalbaar. Samplers hadden hoogstens 512kb/1 MB geheugen dus 6 *goede* multisamples op 1 kaart was al heel wat. (en het zijn wel multisamples dus zeg maar 6 varianten strings ipv "golfvormpjes", da's wel ff een nuance verschil)

Ik betaalde begin 90-er jaren 125 gulden voor een simple data ram kaartje voor de K1

2e hands!

prijs nu = vraag en aanbod. Niets om je druk over te maken. As je het niet wilt betalen, wil je het niet graag genoeg! Laat je dat toch lekker over aan een ander... :-)

Status
Please reply by conversation.
Back