Hij is misschien al op slot maar je zou misschien ook naar de Technics KN series kunnen kijken. Ik heb zelf PSR serie gehad en de Technics en ik vond de technics toch wel iets vetter (maar ja was ook een veel nieuwer model).
De 501, 550, 701 van Technics hoeven niet duur te zijn.
Het is natuurlijk vrij persoonlijk wat voor geluid je mooi vind, maar ik vond zelf de geluiden van de Technics KN mooier(beter) dan de Yamaha PSR. Maarrr nogmaals, dat is allemaal redelijk
persoonlijk (om oorlogen en bloedvetes van welk merk heeft vettere gluiden te voorkomen).
In het kader van MIDI gebruiken valt er voor beide weer voor en nadelen te bevinden. Maar ik denk dat die Yamaha bakken toch wel het vetst zijn. Ik weet niet of de nieuwere PSRs XG hebben, maar als dat zo is, zou ik daarvoor gaan. Heb je veel mogelijkheden (en dat is dan meteen het nadeel voor een beginner). Technics heeft als nadeel dat als je niet met GM (general midi) werkt de drumkanalen op 16 zitten ipv 10.

Tja ieder zijn ding natuurlijk. Het klinkt misschien wat stom om nu al over midi te beginnen, maar vergis je niet: Ik begon zo'n 18 jaar geleden met Keyaboard les en in het 2e jaar begonnen we al te prullen met een IBM en Cubase lite!! Dus toen begon het allemaal al met dat geprul met die pc's! Ruzie over wie er achter de computer mocht!
Arrangementen maken is een van de mooie dingen tijdens de keyboard lessen en verbreed je horizon ontzettend t.o.v. van pianoles

. Dus een Keyboard met MIDI is toch wel makkelijk, want voor je het weet zit ze achter de PC met een Keyaboard van 100eur met Cubase SX en illegale VST plug-inns van enkele 1000-en euro's beats te stampen!!!
Tevens doe ik meteen aan leden werving hiero, want ze zit dan binnen een jaar hier allemaal vragen te stellen en te lezen hoe ze het makkelijkst haar spaarcenten kan kwijtraken....

Dit alles voor het goede doel wel te verstaan
Yeah!