2 controllers in FL 8

Shado_beatz

Stamgast
Hallo,

Ik wil graag weten of je met FL 8 meerdere midi controllers kan koppelen,

Ik heb nu de M-Audio Keystation Pro 88 en binnenkort ook de AKAI MPD32.

de keystation wil ik dan gebruiken om melodies te maken en de MPD32 om beats mee te rammen.

is dit mogelijk in FL 8?

tis gewoon mogelijk *D heb nu een keystation pro 88 icm een mpd32, echt een heerlijke combo

En de MPD32 gebruik je in combinatie met de FPC?

Attachments

• fruity-loops-fpc-drums.jpg
    fruity-loops-fpc-drums.jpg
    57,3 KB · Bekeken: 84
klopt, de keystation gebruik ik voor plugins zoals nexus, albino etc etc.
en de MPD gebruik ik samen met de FPC, echt vet :P

Kun je met de knoppen en sliders van de MPD dan ook nog functies van de FPC bedienen? Het is alweer jaren geleden dat ik echt wat met FL gedaan heb (destijds gekocht om FL projecten van m'n zwager in te laden) en ik ben niet echt meer op de hoogte van de mogelijkheden van de huidige versie. Zelf heb ik vergelijkbare VSTi's (Battery, RM IV en nu Maschine), dus ik zal de FPC niet snel gebruiken. Wat me gaaf zou lijken, is als je de sliders op dezelfde manier zou kunnen gebruiken als die van de SP-12/1200.

het is me nog niet gelukt om de sliders en faders in te stellen op de knoppen van de FPC, het is wel in te stellen, maar hoe precies weet ik nog niet, moet dit nog even uit zoeken..heb de handleiding van de MPD er bij gepakt, maar daar word ik ook niet veel wijzer uit, ik heb soieso al een eigen preset gemaakt voor FL 8, nu kan ik elke button op de MPD koppelen aan een knop op de software, dit wil echter nog niet lukken..
zodra ik meer weet zal ik zeker een post plaatsen...

Hello,

Ik heb de handleiding en het hoofdstuk ''editing the pads'' erbij gepakt, gedaan wat er stond..maar de knobs en sliders reageren niet in FL 8 op de FPC..
Ik heb op de MPD een preset gemaakt speciaal voor FL.

het enige wat werkt zijn de pads, rec/play/stop button.

In FL 8 kan je het naar mijn weten ook niet in het programma zelf instellen..

Hetzelfde probleem ervaar ik ook nog steeds in cubase 5 wanneer ik Groove Agent One inlaad. wanneer er geen drumkit geselecteerd is, komen de pads wel overeen met Groove agent, maar zodra ik een willekeurige drumkit selecteer in Groove agent, komen de pads niet meer overeen met de plugin.

Uiteraard heb ik ook gekozen voor de preset op de MPD ''Cubase''

Zodra ik naar Devices->Device setup ga in cubase, heb ik een generic controller aangemaakt speciaal voor de MPD, daar kan ik aangeven welke knop welke functie moet herkennen. na een aantal verschillende opties geprobeerd te hebben, wil dit nog steeds niet lukken:frons:
Ook werken de play/rec/stop button niet..alleen de pads dus..maar niet op goede volgorde!

Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Back