Banks en voices veranderen in Logic Express 8

willvandervliet

Ouwe rot
Kan iemand misschien vertellen hoe ik het volgende in Logic kan doen?

Ik zou vanuit Logic de banken en voice's willen veranderen van mijn Yamaha MO6.

Als ik het goed begrepen heb moet ik hiervoor studiomanager gebruiken, maar ik heb totaal geen idee hoe ik die in de sequenser krijg.

Bericht door een moderator:
Topictitel verduidelijkt; dat het een vraag is is nogal wiedes. Noem de topictitel wat je wil vragen, niet dat je een vraag hebt.

Wat bedoel je met veranderen? Springen van preset 1 naar 2, of nieuwe geluiden inladen/geluiden bewerken?

Inderdaad ik wil van b.v. preset 1 naar 2 , en van b.v. bank 1 naar bank 3.

Ook zou ik de mogelijkheid willen hebben om de MO6 multi editor binnen Logic express te gebruiken.

Ik heb ondertussen begrepen dat ik hier de studiomanager voor moet gebruiken ,maar hoe ik dit aangesloten krijg is me onduidelijk.

Dat heet in de juiste terminologie Program Changes, en als je hier even kijkt staat er uitgelegd hoe je het moet doen. Je tekent een blokje voordat je daadwerkelijk wilt wisselen van preset en daar zet je een Program Change in met HyperDraw.

Ik heb Logic Pro niet maar zo heb ik 't in Cubasis (antiek) altijd voor elkaar gekregen :).

Het hele probleem komt er op neer dat ik studiomanager als plug inn wil gebruiken in logic expres maar dat ik niet weet hoe ik die er in moet zetten.

Voorheen gebruikte ik Cubase en daar was gewoon een map waar je de plugins in kon zetten, maar bij logic kan ik het maar niet vinden.

ik zit er zelf op te wachten..

Wanneer komt yamaha nu met een studiomanager voor alle softwares en niet alleen voor cubase...
;{;{ =(

Werkt niet :(
Pffft wanneer komt Yamaha nu eindelijk eens opdagen met een AU van de editor. Ze zouden het voor zoveel mensen gemakkelijker kunnen maken e !

Misschien een petitie ?? 8~

Ik heb trouwens wel een template voor logic gevonden waarmee je de Yamaha MO6/8 kunt besturen.(misschien ook bruikbaar voor de Motif)

Back