Glitch Effect VST

C-Section

Nieuwkomer
Hey!

Sinds kort gebruik ik de DBlue Glitch voor effecten op mijn Hardcore kick.
om steeds een verschillend geluidje te kunnen krijgen maak ik
een Automation Clip op de Pattern Selector, door een lijn onder een bepaald gedeelte in mijn track te plaatsen activeert hij nu de bepaalde
effecten..
toch is dit soms nog lastig en onnaukeurig werken naar mijn idee,

is er nog een handigere manier om per 16 beats andere effecten te
activeren met de Glitch?

Groeten, Marco

kan je dat niet automaten?
dat je m laat lopen en on the fly die patterns selecteert

Ja, dat doe ik nu ook, je hebt 16 patterns in Glitch waar je verschillende effectloops in kan laten lopen, en door de hoogte van de lijn in te stellen in de automation pakt ie bepaalde effectjes..
maar in mijn ogen werkte dit wat vreemd, dus k vroeg me af of er een handigere manier zou zijn.

Ja, dat doe ik nu ook, je hebt 16 patterns in Glitch waar je verschillende effectloops in kan laten lopen
volgens mij bedoel je 16 noten en niet patterns?
je zou met de snelheid kunnen klooien, door deze op 1 beat te zetten (ipv 4/16 noten)

volgens mij bedoel je 16 noten en niet patterns?
je zou met de snelheid kunnen klooien, door deze op 1 beat te zetten (ipv 4/16 noten)

Beide, je kan idd op je 16 beats die effecten toepassen, maar in de Glitch zelf zitten ook nog 16 verschillende Patterns of "bankjes" die je kan aanklikken om steeds een andere te maken. ;)

Maar ik krijg nu wel het idee dat blijven automaten wel de beste optie is. dacht alleen dat er wel een beter handigheidje voor zou zijn. :D

Ja, dat doe ik nu ook, je hebt 16 patterns in Glitch waar je verschillende effectloops in kan laten lopen, en door de hoogte van de lijn in te stellen in de automation pakt ie bepaalde effectjes..
maar in mijn ogen werkte dit wat vreemd, dus k vroeg me af of er een handigere manier zou zijn.

maar je kan ook je muisklikjes op de pattern buttons opnemen terwijl ie loopt toch, dan gaat ie zelf die lijnen tekenen

maar je kan ook je muisklikjes op de pattern buttons opnemen terwijl ie loopt toch, dan gaat ie zelf die lijnen tekenen
je bedoelt tijdens een opname neem ik aan?
jah oke, dat valt idd eens te proberen!

Back