Sequentix P3 display probleem

Hooihuis

Acta est fabula
Onlangs merkte ik dat het display van mijn P3 sequencer helaas kuren vertoont. Hij doet het nog wel, maar de tekens aan de linkerzijde zijn beduidend vager dan rechts, en er zijn ook diverse pixels die het gewoon niet meer doen. Het is zo allemaal minder leesbaar en ik vrees dat het nog wel eens erger kan worden.

Heeft iemand ook dit probleem en zo ja, waar kan dit aan liggen? Zoveel uren heeft hij nou ook weer niet gemaakt sinds ik hem heb en bovendien gaat het volgens mij om een type display, dat praktisch niet stuk kan gaan met de jaren (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de displays van Akai S1000 enz., die met folie werken). Ik heb even een foto van het net erbij gevoegd zodat te zien is wat voor display het is.

Zou het uitdoven van pixels misschien kunnen ontstaan doordat er intern iets los zit of stof of zo? Alvast erg bedankt voor de reacties :halleluja

Attachments

• p3-g2.jpg
    p3-g2.jpg
    132,4 KB · Bekeken: 99
p-led faillure is een bekend probleem van de P3 helaas...

ze zullen allemaal op den duur vervangen moeten worden.

p-led faillure is een bekend probleem van de P3 helaas...

ze zullen allemaal op den duur vervangen moeten worden.

Nou, erg snelle reactie dit! Jammer dat het dan toch het display zelf zou zijn, ik vind dat dan ook wel erg snel moet ik zeggen.... had nog niet eerder van het probleem gehoord (anders had ik het ook niet gevraagd natuurlijk :D).

Dat wordt dus informeren bij Boemtsjak of hij misschien aan zo'n display kan komen.

Okee, thanx Dender :okdan: Ik heb duidelijk niet goed gezocht merk ik nu. Ik zal inderdaad een display gaan bestellen en kijken of ik het er in kan zetten. Zo niet, dan meld ik me wel weer :D

Heb je Colin Fraser (Sequentix) al gemaild ? Hij was bij mij zeer behulpzaam en ik heb ondertussen een p3 met nieuw display en MemX door hem geinstalleerd. Gewoon naar m opgestuurd... Kosten vielen me best mee, ben ff kwijt hoeveel t nou was...

Soms duurt t ff voordat i op mail reageert maar uiteindelijk komt t altijd wel.

Groetjes,
Allert

Ja klopt Colin is echt heel vriendlijk wat dat betreft. Ik had toen problemen met zijn midi2sync converter en hij heeft me echt goed geholpen.
Maar zo'n displaytje is echt peanuts hoor.:engel:

Colin Fraser is okay met service idd...

Heb de display alweer even binnen maar er nog geen tijd voor gehad. Zal die tijd binnenkort wel gaan maken want het oude display is nu geheel zwart geworden dus er valt niet meer mee te werken.

Heb jij de "operatie" al uitgevoerd Patat? Zo ja, viel het mee? En ik neem aan dat wat in het geheugen zit gewoon bewaard blijft (zal wel een batterij op het mainboard zitten denk ik)?

De P3 gebruikt zogenaamde PLED displays vanwege het heldere display. Echter deze staan bekend om de ietwat kortere levensduur tov LCD displays. Aangezien de driver van het display standaard is in display land, kan er nagenoeg bijna elk type/merk display wel worden toegepast. De P3 bouwkits (waarvan ik er een aan het bouwen ben) konden overigens al met PLED of LCD displays overweg. Colin levert inderdaad PLED replacements sets.

De vervanger is inderdaad een LCD in plaats van een PLED. Ik hoop dat deze een stuk langer meegaat want die PLED gaf echt extreem snel de geest vond ik. Zo vaak / lang heeft mijn P3 echt niet aangestaan in ieder geval.

Aangezien elke LCD wel past kan je je eigen kleurstelling (of grootte) bepalen. 8~

toch mooi dat t zo snel te verhelpen is ..door de standaard display die er in zit
hooih; wilde net zeggen patatmet heeft dit ook ..maar goed ..t loopt al ..cyaal
8~

toch mooi dat t zo snel te verhelpen is ..door de standaard display die er in zit
hooih; wilde net zeggen patatmet heeft dit ook ..maar goed ..t loopt al ..cyaal
8~

Nou, ik moet hem nog wel inbouwen hoor :D

Misschien morgen maar even kijken... eerst zien of het solderen meevalt want anders begin ik er niet zelf aan.

Vandaag eindelijk de tijd genomen het display te vervangen. Blij dat hij het weer helemaal doet! :luv:

Back