opnemen met webcam

connected

Stamgast
Met Videoimpression of window movie maker als ik een opname heb gemaakt met de webcam is het beeld vertraagd of het beeld loopt in ieder geval niet gelijk met het geluid. Het geluid is wel goed en speelt niet te traag ofzo...
Hoe kan ik dit probleem verhelpen en/of is het ook goed te zetten nadat een opname is gemaakt?

Wat wil je opnemen? Dat je zelf aan 't spelen bent?

Als er niet veel in het beeld gebeurt, knip je film gewoon in stukjes en synchroniseer opnieuw, elke 10 seconden of zo. Om "schokken" te voorkomen kun je zelfs een beetje valsspelen door de clips over te laten faden. Het kan ook dat er een klein verschil zit in het aantal frames per seconden (in plaats van 30 bijv. maar 29.97).

Of ga investeren in een betere camera / bewerkingssoftware :).

Of vraag dit op een video forum.......:Z

alles wat met dj gear etc voorbij komt wordt verwijderd maar een vraag over een webcam blijft gewoon staan. ik snap er niks meer van.

Omdat dit over opnemen gaat van mijn synth maar dan met beeld en geluid ipv alleen geluid. Dus dit gaat zeker wel over synths....

Maar bedankt voor het antwoord Yoozer ik weet iig wat ik moet doen.

audio synced niet aan video.
na het starten speelt de audiokaart 44,1 kHz aan samples af en de videokaart een aantal frames per seconde. daar zitten verder geen sync momenten meer in.

waarschijnlijk neem je het video op een andere snelheid op dan dat je 't afspeelt...
dus de opname loopt op 30 fps terwijl je 't later op 25 afspeelt

Back