beginnersvraag: combinatie van control surface en conventionele studio mixer

Yuri85

Addict
Hey, Ik ben helemaal nieuw hier dus als ik stomme dingen vraag: sorry.

Ik ben op zoek naar een mixer die ik kan aansluiten op mijn mac doormiddel van firewire/ usb en die ik dus als audio-interface/ mixer kan gebruiken voor bijv. gitaarwerk, zang etc. maar die tevens gebruikt kan worden als control surface om bijv. de sliders in de logic mixer mee te besturen.

Hij hoeft niet te groot te zijn, laten we zeggen 12 tot 16 kanaals.
Lijkt me leuk als ie de sound een beetje mooi kleurt; wat warmte geeft door misschien buizen technologie of weet ik t.
misschien channelstrip opties als compessie/ eq etc.

Bestaat er zoiets en zoja wat zijn de opties?

hartelijk bedankt alvast.

Dan is de Alesis Mastercontrol wel wat voor je. Is niet een topmerk of zo, maar wel ok en handig.
Er zijn nog een aantal opties (Mackie Controller) die je kan combineren met een geluidskaart, is wat duurder maar je kan wel de kwaliteit (relatief) verhogen.

Een goeie analoge tafel met audiointerface, zonder moving faders is deAllen & Heath Zed reeks.

Als je kleuring zoekt dan ga je dat niet in een interface vinden, toch niet degene die je zoekt. Dan moet je eerder richting preamps kijken, en daar geldt echt wel de wet je krijgt wat je ervoor betaald en er is gewoon gigantisch veel, hangt er erg vanaf welk budget je dus voorhanden hebt voor zoiets 'vanzelfsprekends' als een preamp. Er zijn natuurlijk tegenwoordig al aardig wat plug-ins die goeie 'kleuring' kunnen geven (URS, UAD ed).

Succes!

Hey Bodo,

Bedankt voor je reply!
Kan je met zo'n Zed tafel dan alle faders toewijzen aan kanalen in bijv. logic.
of krijg je gewoon 1 stereo audio input in logic?

Yamaha N12 is wat je wilt....

niet voor mijn budget...

ik heb nu de Soundcraft Compact 4 maar die is te beperkt aan het worden.

Paasweekend zal ik me eens verdiepen in de mixers onder de 300 euries :geslaagd:

Back