Draaggewicht afdekplaat Samson SRK12

C-Klein

(Edward)
Op de website van de fabrikant is te lezen dat de Samson SRK12 (een 19inch rack) gemaakt is van staal. ("heavy-duty, 3-inch (75 mm) casters") Sommige winkels spreken van 'stevig staal'. Wat ik mij afvraag - en wat niet op de website van de fabriikant staat - is het volgende: als ik verder nog geen inch-rack modules heb (dat kastje is dus leeg) en ik wil er een MPC van circa 7 kilo op plaatsen. Is het daar stevig genoeg voor, of is die bovenste stalen plaat niet meer dan een afdeklaagje?
Misschien zijn er bezitters van dit kastje op dit forum die iets meer kunnen vertellen over het draaggewicht.

nou ik schat in dat ie makkelijk een mpc kan dragen hoor....
maar waarom een 19"racck gebruiken als je een tafeltje nodig hebt? ;)

Tenzij het echt rommel is kun je er waarschijnlijk zelf op zitten. Maar sowieso is 7 kilo natuurlijk niks voor een beetje staal. Bedenk eens hoeveel pakken suiker ze in de winkel op een schap zetten. En dat is waarschijnlijk minder spul dan het gemiddelde 19"-rack.

@Beiden:
Dank jullie wel voor de heldere antwoorden.

@Alex Omega:
Daar zitten een tweetal redenen achter. Dit rack heeft de hoogte van een tafel en staat op wieltjes, zodat ik hem even opzij kan verrijden als ik wat meer ruimte nodig heb. Maar de belangrijkste reden is dat ik in de toekomst ook 19inch modules wil gaan gebruiken en op dit moment niets heb om die dingen in op te hangen. Het is nu iets duurder dan een tafel, maar in de toekomst waarschijnlijk praktischer en goedkoper.
Ik heb overigens wel een 8,5inch nano-compressor - op dit moment overigens buiten gebruik - en de pre-amp die ik op het oog heb is ook 8,5inch. Misschien zijn er wel systemen die 2x 8,5inch samen in zo'n rack vast kunnen zetten. Morgen 'ns naar informeren. 't Zou wel leuk zijn. :)

@etaoin:
Mijn materialenkennis is slecht, maar ik dacht dat er misschien verschillende kwaliteiten staal zouden zijn en dan was het ook mogelijk dat de stalen bovenkant wat slap zou zijn uitgevoerd onder het mom: het is maar een afdekplaatje voor de modules die er in hangen. Vandaar deze, misschien iet wat domme, vraag. Ik zou gewoon niet graag willen dat zo'n 19inch rack zomaar inzakt, omdat ik er zo nodig een MPC op moet zetten.

Volgens mij heb je het over de 19 rekjes die ik hier in mijn studio heb staan. Daarvan is het staal zeer stevig kan ik je melden. Zonder apparatuur wordt de kast wel wat wiebelig maar zelfs dat valt alleszins mee met deze kasten. Ik zou er toch voor de zekerheid minimaal twee blindplates inzetten om gewaggel te voorkomen. maar over het gewicht van je mpc op die bovenplaat hoef je je geen zorgen te maken. Bij mij staat er op eentje een JBL 4312A en die weegt ook niet niks. Als er eenmaal wat apparatuur in hangt heb je echt een constructie die zeer stevig is. Ik ben ook erg te spreken over de kwaliteit van de bodemplaat met wielen. Let wel goed op bij het monteren dat je de juiste kanten van de rails buiten houdt ivm twee verschullende soorten schroefdraad (zie handleiding). beide 19" boutsoorten worden overigens meegeleverd.

zijn super stevig ik heb ze in alle maten en op een staat zelfs een 2de rack met wel 80 kilo erin, dus geen probleem zou ik zeggen

Back