XLR kabel verlengen met XLR?

boeklanoei

Ouwe rot
Ik heb hier 2 x een XLR kabel (1'tje een meter of 8 en de ander 5 a 6 meter)
Het is gewoon mannetje-vrouwtje. Kan ik deze 2 kabels aan elkaar doen (vrouwtje op mannetje; Het mannetje in de preamp en het vrouwtje in een condesator mic). Totaal een meter of 12-15 M.

Het zou me helemaal niet verkeerd uitkomen als ik deze 2 aan elkaar kan koppelen en gebruiken.

Dacht dat het allebei neutrik connectoren waren. Maakt dat nog veel uit?
Is dat te doen?

Ik doe dit zelf ook regelmatig en werkt uitstekend. Weet niet of dit kwa power enzo nog wat uitmaakt, maar het kan dus wel.

Ja kan prima, maakt niets uit. Gaat tot meer dan 100 meter zonder probleem.

idd:), maar hij is vast erg zuinig op z'n spullen en bang dat er iets stuk kan gaan. Dan zou ik het ook vragen.

juist scippy, helemaal right!

Nog even voor de duidelijkheid. Het gaat om een condesator mic aangesloten op een preamp (+ 48v phantom power). Totale lengte denk een 13-15m+
bestaande uit 2 XLR kabels op elkaar aangesloten (de gehele kabel bevat dus 4 connectoren zeg).

Vriendelijk dank voor de reacties dusver.

Maakt echt geen fuck uit......zelf in het poppodium waar ik heb gewerkt deden we het.....vooral als een zanger(es) extra lengte in de kabel wou.....
Vooral van XLR kabel die je in de winkel koopt kan je rustig verlengen met nog een kabel. De pin out is wereld standaard dus kan niet misgaan...

Das erg mooi te horen. Positief dus. Kan ik een aantal dingen nog netter wegwerken en indelen in mijn ruimte.
vriendelijk dank voor de input

Met verloopjes(of kabel aan kabel) krijg je wel meer troep in je geluid. Je kan beter voor een lange kabel gaan.

Dat is uiteraard het beste maar echt..... een keer verlengen kan echt geen kwaad. Helemaal als je er nog een stukje ductape overheen plakt om de verbinding af te shielden...

Back