SU700 [yamaha]

Ravon

Stamgast
Ik heb een SU 700 met SCSI kaart gekocht. Vraagje:
Ik heb een SCSI HD van 1 GB die ik er graag aan wil hangen. Nou heb ik gehoord dat dit problemen op kan leveren met defragmentatie ... Heeft hier iemand ervaring mee?? Kun je met een PC niet ff die HD defragmenteren als er zich problemen voordoen. Of is een externe Zipdrive de beste oplossing??

=====Solid Decay===== Eindhoven=====

als ik me goed kan herinneren kan je met de su700 partities maken
dat is wel aan te raden met zo'n schijf. (ong. 10 partities van 100 Mb)
ik had er een 2Gb HD aan hangen en dat werkte prima.
inderdaad wel een goed iedee om die schijf eerst een low-level format te doen met je PC.

Ehm... Met het maken van partities houd je het defragmenteren niet tegen hoor... Tenminste, niet op een pc.

Ik weet niet hoe die sampler met het schrijven naar een HD omgaat. Als die de stukjes data iedere keer netjes ordent ipv net als een pc 'lukraak' (natuurlijk ook weer niet helemaal 100% waar) ergens wat neer te zetten hoef je je over defragmentatie geen zorgen te maken.

Maar goed, ik weet niet hoe Yamaha daar over heeft nagedacht.

USB memory

USB memory

Thanx ,

Een ander idee is nog om via een SCSI - Serieel adapter en daarna naar een Serieel -USB adapter van die USB geheugens eraan te hangen... (is misschien een betere oplossing als een HD ivm trillingen).
Of is dit veel te omslachtig??? Die USB geheugens zijn niet echt duur!

Solid Decay

ik zat d'r ook allemaal aan te denken, heb scsi kaart besteld voor mn su700..

maar scsi > serieel .. bestaat dat ? , en serieel is meestal baggertraag.. iets wat van scsi > usb zou gaan zou leuk zijn..

en nog aan gedacht om scsi gelijk op scsi van mn pc aan te sluiten ,maar kan ook niet.

anders maar een scsi zip drive.. of een extrerne scsi case met hd erin..

Groeten MT!

Back