MIDEX8/Windows XP

Henri/etgin303

Ouwe rot
Hallooo,

wie kan mij helpen... heb een probleem met het installeren van mijn Midex8.

Heb nieuwe drivers gedownload 'Midex8 v180'... Staan gewoon in dir 'Program Files' opgeslagen.
Ik kan de drivers installeren (volgens mij dan), de computer opnieuw opstarten, Midex8 wordt herkend en werkt.

Maar nu, als ik mijn computer geheel (echt) uitschakel en b.v. Cakewalk opstart, kent de computer de Midex niet meer...
Geen drivers aanwezig en het USB apparaat wordt niet herkend....volgens mijn PeeCee...

Het rare is, als ik mijn computer 'opnieuw opstart' doet ie het nog wel....

Doe ik iets verkeerd ? Enne, moeten de drivers (volgens mij gewoon exe.files), in de directory 'windows/drivers' soms ?

Alvast bedankt!

Henri heeft geen 303 en de Midex 8 doe ut ok nie

Hmmm... Midex 8 is USB nietwaar? Probeer in plaats van je computer opnieuw op te starten eens je USB plug eruit te pluggen en er weer in te doen (na je eerste opstart waarbij de Midex niet herkend wordt). Wordt 'ie dan ineens wel opgepikt?

Dat is namelijk wel zo met mijn Midiman 4x4 onder Windows XP. Volgens mij moet je ergens iets meer 'latency' (nee, niets met ASIO etc. te maken in dit geval) geven bij het opstarten voor USB in de BIOS van de computer, maar ik ben zelf nog te lui geweest om dit uit te zoeken en trek gewoon even die USB plug los/vast bij het opstarten.

idd USB... op welk moment moet ik m dan effe onderbreken ?

dus computer uit, USB erin..... dan opstarten :confused:

Whaaaaaaaaaaaaa...

Ik ga het ff proberen :)

Re: MIDEX8/Windows XP

Origineel geplaatst door Henri/etgin303
...Maar nu, als ik mijn computer geheel (echt) uitschakel en b.v. Cakewalk opstart, kent de computer de Midex niet meer...

Huh...hoe kan je je pc uitschakelen en dan cakewalk opstarten..? :confused:

Origineel geplaatst door Henri/etgin303
idd USB... op welk moment moet ik m dan effe onderbreken ?

dus computer uit, USB erin..... dan opstarten :confused:

Whaaaaaaaaaaaaa...

Ik ga het ff proberen :)

Gewoon als XP opgestart is even USB stekkertje eruit en er weer in :)

Origineel geplaatst door bambamstudio
Ik moest bij het imnstaleten van mijn midex 8 onder win xp de divers 2x instaleren. Daar vroeg het instalatie programma zelf om toen de computer de eerste keer ge-reboot was.

bij mij werkt alles nu top!
Dat had ik dus ook... beetje vreemd, maar alles doet het wel lekker... als ik de drivers alleen 1 keer installeerde kreeg ik wel hetzelfde probleem dat ie 'em later niet meer herkende. Probeer 'em nog eens opnieuw te installeren zou ik zeggen, en kijk ook bij je apparaatbeheer of er geen dingen zijn waar een geel tekentje achter staat.

Waarom moet je rebooten om USB drivers te installeren?

Die is toch hot pluggable?

Ik kan m'n muis er ook zo indouwen en het werkt.

Zo'n thumbdrive en zooi vanaf halen.

Zelfde geldt voor Firewire meuk.

Slecht, heel erg slecht.

:( HELLUP IK WORD KNETTERGEK VAN DAT DING!

Heb overal gekeken op internet niks te vinden, echt niet...

Heb wel iets gelezen over nieuwe en oude versies van Midex 8 units...
Ik heb dus de 'oude' versie en ik heb het vermoeden dat deze versie niet
met de nieuwe driver werkt...

ik heb serienummer 336303280... iemand met een lager serienummer die wel met driver 1.8.0.0 kan werken ?

Windows herkend het USB apparaat niet + er staat een geel uitroeptekentje in apparaatbeheer bij Midex 8 driver...
de firmware loader (wat the hell is dat...?) is volgens mij wel goed.... geen conflicten...

Ik ben echt radeloos.... bij de meeste reviews lees je 'plug en play','werkt in 1 keer','my life is much better now!'...

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Wie helpt deze niet 303 bezitter ?

Gr.!

Werkte de oude drivers wel zonder problemen?

Volgens mij moet je de driver installeren, dan update hij dus als het goed is ook de firmware. daarna zet je de pc uit, of reboot en start je op zonder de Midex aangesloten te hebben. Als Win is opgestart de Midex inpluggen. Windows vindt de Midex en installert automatisch de drivers. Dan zou het moeten werken. Bij mij althans wel, maar ik werk momenteel met 98se.

Verwijder anders, als het niet lukt, gewoon de Midex compleet van je systeem. Gewoon via Configuratie scherm; opnieuw opstarten en de drivers opnieuw installeren volgens bovenstaand principe.

Misschien staat er nog wat nuttige info op het Steinberg forum: http://www.steinberg.net/en/ps/support/forums/

Het komt vast wel goed (ook al heb je net als ik geen 303 ;) )

Back