song FL begint pas 1 seconde later af te spelen

okdan

Stamgast
ik heb sinds kort de audiophile 2496 geluids kaart geinstaleerd .
alles werkt volgens mij tot nu toe goed (snap alleen de control paneel niet zo vanuit de handleiding), alleen als ik een song in fl wil afspelen begint dat pas na een seconde .

voor de duidelijkheid als ik een vsti speelt op de midi keyboard heb ik dat niet ,dan pakt die gelijk.

iemand een oplossing????

gr,

OKDAN:okdan:

Misschien had je toch even moeten doorsparen zoals ik in je vorige thread
al had vermeld.

Goedkoop is vaak duurkoop en een ECHO audiofire2 kost bijv.150euro
op Thomann.de en dat vind ik zelf echt niet te duur.

Achja, het is je eigen keus uiteraard en je zal er wel overnagedacht hebben.

Dat heeft waarschijnlijk niets met de audiokaart te maken. Je kan de laatste drivers van de M-Audio-site downloaden. Je kan ook Image Line mailen over je probleem. Misschien weten ze ervan.

Ik zie het probleem niet zo..
Als je een song afspeelt en hij begint na 1 seconde, nou en??
Bij het inspelen merk je geen vertraging op dus dat is dan prima toch.

het is inderdaad niet zo,n ramp ,alleen ben het anders gewend,en als het makkelijk verholpen kan worden door iets in te stellen is dat voor mij meegenomen .

verder werkt die goed tot nu toe

Misschien had je toch even moeten doorsparen zoals ik in je vorige thread al had vermeld.

Goedkoop is vaak duurkoop en een ECHO audiofire2 kost bijv.150euro
op Thomann.de en dat vind ik zelf echt niet te duur.

Achja, het is je eigen keus uiteraard en je zal er wel overnagedacht hebben.

Rare reactie. Ik hoor maar weinig klachten over de kaart. Waarom doorsparen als dit een goede keus is? Ik gebruik zelf al jaren een M-Audio delta audiophile 2496 met FL, geen enkel probleem.

Maar waar het probleem nu ligt? tja, das wat anders. Wel de asio audiophile in fl geselecteerd in FL?

Misschien dat je wat aan mijn huidige settings hebt?

Anders is de oplossing van 6-track wel het overwegen waard, al is het maar om ff te lachen :dubbel:

Attachments

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    145,3 KB · Bekeken: 110
hahaha 6 trak je ben net zo grappig als je foto ,je heb wel gelijk natuurlijk maar dat bedoel ik niet .

unic ,bedankt voor de moeite die je neemt ,zo te zien hen ik alles het zelfde alleen staat bij mij de samplerate op 44100 en als ik dat wil veranderen in fl word me dat afgeraden ,denk je dat het hier wel aan kan liggen .

hahaha 6 trak je ben net zo grappig als je foto ,je heb wel gelijk natuurlijk maar dat bedoel ik niet .

unic ,bedankt voor de moeite die je neemt ,zo te zien hen ik alles het zelfde alleen staat bij mij de samplerate op 44100 en als ik dat wil veranderen in fl word me dat afgeraden ,denk je dat het hier wel aan kan liggen .

Ik werk altijd met 48000hz, dat kan best, sommige vst's klinken wel iets anders, maar dat is ook logisch. Het kost wel iets meer cpu. OP zich dus geen probleem, maar denk niet dat het jou probleem verhelpt.

Misschien dat je hier nog wat aan hebt?

Attachments

• 1.JPG
    1.JPG
    55,6 KB · Bekeken: 102
  • 2.JPG
    2.JPG
    46,4 KB · Bekeken: 104
unic ,
ik lijk alles hetzelfde te hebben raar he ???
bikkel ,count in is toch allen voor opnemen????

met grote projecten begint de mijne soms wel 3 seconde later met eerst allemaal TRR KGGGK PRRRR 8~

Nee en ik zou ook vooral samplerate 44.100 Hz blijven gebruiken, dat is perfect.
Op 48.000 Hz werken is alleen maar onzin, 48Khz klinkt namelijk niet beter dan 44.1KHz. Daarbij komt nog eens dat je altijd naar 44.1KHz terug wilt voor cd en re-sampling = altijd geluidskwaliteitverlies!
48KHz is uitgevonden voor geluid bij video met als doel DVD of BluRay (of andere digitale videosystemen), dat is nu eenmaal zo!
Dus mensen die muziek maken op 48KHz maken het zichzelf alleen maar onnodig moeilijk en het slaat werkelijk nergens op, ga op 44.1Khz werken!!!
(Zo, dat moest er even uit! :))

Nu weer wat meer on-topic: Probeer toch eens te spelen met je buffersize van je geluidskaart. 512 samples/buffer is nog vrij groot hoor. Je zou (met een beetje pc) toch makkelijk op 256 kunnen draaien, of misschien zelfs wel op 128. Probeer gewoon eens wat te spelen daarmee!

Ik werk altijd met 48000hz, dat kan best, sommige vst's klinken wel iets anders, maar dat is ook logisch. Het kost wel iets meer cpu. OP zich dus geen probleem, maar denk niet dat het jou probleem verhelpt.

Misschien dat je hier nog wat aan hebt?
je laat de verkeerde schermen zien

makko , dus het is niet iets volgens jouw ,dat er iets verkeerd staat ingesteld ofzo???

subgroover,ik heb hem ingesteld op 256 ,128 ,...blijft hetzelfde .nogmaals het is niet zo,n ramp maar raar .

moet ik soms nog iets anders instellen op het control panel .

of ik zie dat asio 4all 2.9 uit is ,zou dit helpen ????
ik heb nu 2.7

makko , dus het is niet iets volgens jouw ,dat er iets verkeerd staat ingesteld ofzo???

subgroover,ik heb hem ingesteld op 256 ,128 ,...blijft hetzelfde .nogmaals het is niet zo,n ramp maar raar .

moet ik soms nog iets anders instellen op het control panel .

of ik zie dat asio 4all 2.9 uit is ,zou dit helpen ????
ik heb nu 2.7
je moet geen asio4all gebruiken
maar juist de asio drivers van je geluidskaart

inderdaad sorry, hij staat inderdaad ook op m audio delta asio.
maar ik wist niet of de download iets zou toevoegen , niet dus.

heb je het WAIT knopjeint het oranje aanstaan in je recording panel?
of de 3 2 1..? want met de functie WAIT wacht hij tot je inspeelt met je keyboard, en met 3 2 1 is voor als je de metronome aan heb staan dan heb je ongeveer 1 seconde vertraging(afhangkelijk van de BPM)

Back