VST soft synths voor Cubase SX

Earcatcherz

Ingeburgerd
Ik ben er een tijdje uit geweest en vroeg me af er nog goed bruikbare softsynths zijn uitgekomen voor gebruik met Cubase SX. Ik heb sinds 2000 niks meer gedaan, dus heb geen flauw idee van wat ik moet halen. Wel heb ik nu Absynth, FM7, Reaktor, Halion al draaiend, maar zoek nog wat andere.

Origineel geplaatst door bambamstudio
hi zoekt softsynhs, nieuwe dan Absynth, FM7, Reaktor. ( ps HAlion is geen sofysynth Earcatcherz :) )
lijkt me vrij duidelijk.

ja maar naar welke kant moet hij toeleunen, FM, adit, substr, modulair,...
er zijn er ondertussen 1001 verschillende bijgekomen. Hij zoekt er "bruikbare" maar dat is zooo'n breed woord.
Als Earc. nu ietsje meer zou omschrijven wat zn verlangens van die vsti zouden zijn kunnen we hem misschien iets consequenter helpen i.p.v hem een eindeloze lijst te geven van alle mogelijke plugs.

..dat bedoelde ik eigenlijk

Ik zoek mooie strings, leads etc. voor trance, techno, hardhouse, club. Verder zoek ik een goede kicks, snares voor dit genre. Dus graag titels van softsynths in deze categorie. Oja, mooie gebruiksvriendelijke interface en goede geluidskwaliteit staat bij mij zeer hoog in het vaandel.

aha drums. Probeer Battery maar eens. Samen met wat je al hebt (Absynth, FM7, Reaktor, Halion) kan je leuke dingen maken. Strings zitten genoeg in Halion, dacht ik zo en met FM7 + Reaktor kan je prachtige leads maken. Suc6

bij SX zitten alle plug ins van VST plus nog wat extra plug ins waaronder diverse synthesizers. Je zou als je dan toch nog wat wilt kopen kunnen denken over PRo 53 als je van analoog houd of FM7 voor fm geluid. Zitten zowel leads in als strings en pads. Bijden zijn van native instruments.

...fm7 heeft ie al..

strings & pads missch : "FlexFX Space Synthesizer"
leads & bss : "discovery" of "Triangle II" (rgcAudio)

pro53 is idd ook wel vet
voor die percusie & drums bestaan er 1001 sample cd's of free downloads

gr jzz

voor bass kan ook die VB1 gebruikt worden of idd de fm7. Die produceert geweldige bassen waarvan mijn hele huis gaat trillen soms...

Je kan voor fm7 gewoon de sysex data van een tx7/dx7 gebruiken. Die zijn gratis op inet te vinden (zie google). Probeer dat maar eens. Het werkt perfect.

Hmmm..... ik zou me maar eerst eens heftig in de freeware VSTi's verdiepen en dan pas eens verder kijken naar de dure (maar wel meestal uitstekende) softsynths.

En volgens mij heb je meer als je een breed scala aan geluiden kunt produceren dan enkel een stapel VA's die allemaal hetzelfde geluid maken.

Origineel geplaatst door bambamstudio
nou hij zoekt een van die 1000e......

ontopic weer :)

gaan we nou ook nog moderaten of alleen maar zinnige vragen de kop indrukken?..ik bedoel: ik zie je de laatste tijd wel erg vaak "en nou weer on-topic" dingen zeggen terwijl de thread nog 100% ON-topic is....beetje meer laissez-faire zou goed zijn denk ik...

Back