WAV files wegschrijven op ZIP via PC dan inlezen in SU700 WERKT NIET!!

Lennox

work in progress
ik heb een SU700 met ingebouwde Zipdrive, nu zit in mijn windows XP pc ook een zipdrive, nu wil ik éénvoudig WAV files via mijn PC op de Zip zetten en deze dan inlezen op mijn SU700, dat doet ie dus niet!!! :frons:

formateren op de SU700 en dan gebruiken in de pc doet ie niet, formateren op de pc en dan inlezen op de SU700 doet ie ook niet :frons:

kan ik één of ander programma gebruiken wat dit wel kan?

graag ZSM hulp gewenst

THX

die SU700 gebruikt een speciaal formaat ofzo @$#%^@&#*@

dit staat in de manual:

<IMPORT>
This job loads a standard sample that was generated by a device other than the
SU700. You can use it, for example, to load a sample that you have stored into an
AIFF file on an MS-DOS-formatted disk.

OK hij leest dus AIFF files maar dan alleen als hij MS DoS geformateerd is, hoe doe je dit in XP, is hier een programma voor?

please help

Het is toch een sampler? Waarom sample je die geluiden er dan gewoon niet in? ik heb zitten zoeken op google voor een soort fileconvertor maar kan het zo snel niet vinden

http://www.synthzone.com/yamaha.htm

Het is toch een sampler? Waarom sample je die geluiden er dan gewoon niet in? ik heb zitten zoeken op google voor een soort fileconvertor maar kan het zo snel niet vinden

http://www.synthzone.com/yamaha.htm

dat begrijp ik maar als ik tig cd's en disks heb dan is het makkelijker om files op te pakken en op de zipdisk te zetten dan ze stuk voor stuk te sampelen.

Maar bedankt voor het zoeken op internet;)

maar dan alleen als hij MS DoS geformateerd is, hoe doe je dit in XP, is hier een programma voor?

Kijk eens als je rechts-klikt op je ZIP-schijf en dan "formatteren" kiest welke formaten 't ding aanbiedt. NTFS moet je hebben voor je harddisks, FAT32 is wat de meeste geheugensticks e.d. hebben, maar het kan dat de SU alleen maar FAT (FAT16) aankan.

Als dat niet lukt; ouwe computer op de kop tikken waar Windows 98 op staat en dan proberen. Alternatief: SMDI (Sample dump via MIDI - wel godsgruwelijk traag).

Volgens mij werkt het filesysteem van de SU700 hetzelfde als bij de Ax000 samplers en de RS7000. Dat zou idd FAT16 moeten zijn. Volgens mij kan de SU700 alleen aiff lezen, maar eventueel ook wavs (alhoewel ik dat niet zeker weet)

Ik heb nog wel het een en ander aan programma's hiervoor mocht je die nodig hebben. Je zou bijvoorbeeld A3Kdisky of A3Kdostool kunnen gebruiken.

Zie ook bijgevoegde docs voor meer info!

Attachments

• yam_sampler_handbook.pdf
    2,3 MB · Bekeken: 305
  • AxKdostool.txt
    2,5 KB · Bekeken: 188
Ik hoop dat je er uitkomt :okdan:

Volgens mij werkt het filesysteem van de SU700 hetzelfde als bij de Ax000 samplers en de RS7000. Dat zou idd FAT16 moeten zijn. Volgens mij kan de SU700 alleen aiff lezen, maar eventueel ook wavs (alhoewel ik dat niet zeker weet)

Ik heb nog wel het een en ander aan programma's hiervoor mocht je die nodig hebben. Je zou bijvoorbeeld A3Kdisky of A3Kdostool kunnen gebruiken.

Zie ook bijgevoegde docs voor meer info!

:halleluja wow dat zou super zijn, werken deze ook in XP? ik heb geen scsi zip wel een usbzip, heb je daar wat voor?

Ik hoop dat je er uitkomt :okdan:

thanks ik hoop het ook :okdan:

:halleluja wow dat zou super zijn, werken deze ook in XP? ik heb geen scsi zip wel een usbzip, heb je daar wat voor?

thanks ik hoop het ook :okdan:

Ik weet niet precies wat er wel en niet op XP werkt. Het is al weer lang geleden dat ik met deze tools in de weer ben geweest. Het werkte vaak niet helemaal lekker voor mij, of ik kreeg het niet fatsoenlijk aan de praat of wat dan ook.
Uiteindelijk heb ik er maar voor gekozen om alleen SMDI en soundforge te gebruiken en daar ben ik eerlijk gezegd nog erg blij mee. Zo traag gaat het wat mij betreft niet. Verder heb ik een HD in m'n A4000 hangen, maar dat kan geloof ik niet bij een SU700 toch?

Daarentegen heb ik wel alle files nog, dus mocht je wat nodig hebben dan geef je maar een gil. A3kdostool is nogal gevaarlijk, zoals ook in de bijlage staat.

Wat voor een sample cd's heb je? Speciaal yamaha formaat, of Akai's? Akai cd's lezen iig nogal kut, aangezien je die 1 voor 1 moet importeren (niet cd's, maar programs als ik het me goed herinner). Ook wav en aiff importeer je in de Ax000 per stuk en niet per folder of cd. Dat is dus best lastig en traag, waardoor de SMDI opeens geen slechte optie meer is.

Attachments

• A3KDOSTOOL Package.zip
    89,2 KB · Bekeken: 105
  • Disky.txt
    264 bytes · Bekeken: 128
  • Disky.zip
    1,4 MB · Bekeken: 128
  • disk2file.txt
    1,6 KB · Bekeken: 147
  • disk2file131.pdf
    56,6 KB · Bekeken: 119
Ik denk dat Audacity (freeware) wel bestandjes van WAV naar AIFF om kan zetten hoor.

http://audacity.sourceforge.net/

Thanks Rock Steady, het probleem zit hem met name in het formaat. Die SU leest alleen zijn eigen taal, geformateerd in XP leest ie ze niet en XP leest SU weer niet. AIFF schrijven op zip in XP gaat makkelijk maar ja inlezen lukt dan weer niet.

ik ga vanavond even kijken of ik wat verder kom :biertje:

Chickensys ?

Daarmee gooi ik me samples van pc naar de samplers kun je ook zip discs, jaz discs en harde schijven mee schrijven die leesbaar zijn in de samplers

Back