repeating trigger generator probleem!

PWM

User
hoi mede forumers,

Ik ben aan de slag gegaan met verschillende projectjes uit het electronic drum cookbook.
Tot nu toe heb ik de trigger conditioner, decay, twin-T oscilator, filter, Amp en mixer met succes gebouwt. (erg makkelijk allemaal)
Ik heb alleen een probleem met de repeating trigger generator. Deze dropt niet naar 0 volt na het geven van de triggers maar springt terug naar 15 volt.

Ik heb het schema 1000 keer nagekeken en ben er eigenlijk 100% zeker van dat ie goed gebouwt is (geen kans op draadbreuk :))

Hier het schema (in pdf, stomme scanner!)
Bekijk bijlage Rep trig gen.pdf

Mijn soldeer werkje is 100% iedentiek aan het schema, behalve een 4.7uF aan de voeding van de 4001.
Ik weet eigenlijk niet wat mijn vraag is maar ik hoopte dat iemand er wat meer van wist of mss een fout in het schema ziet.

groet met hoop op hulp,
Maarten

Nu ken ik het Electronic Drum Cookbook niet, maar is het mogelijk om het tempo van de herhaling in deze schakeling automatisch te laten versnellen? Ik neem aan dat het aantal NOR-poortjes bepaalt hoevaak er wordt herhaald?
Groeten, Jaap

Nu ken ik het Electronic Drum Cookbook niet, maar is het mogelijk om het tempo van de herhaling in deze schakeling automatisch te laten versnellen? Ik neem aan dat het aantal NOR-poortjes bepaalt hoevaak er wordt herhaald?
Groeten, Jaap

Hey Jaap,

De 4024 bepaald hoeveel triggers ie uitspugt.
De NOR gates N1/N2 zijn gebruikt als flip-flop en N3/N4 maken een gated oscilator.

Mss is het mogelijk om de gewenste versnelling te maken, maar zo goed ben ik nog niet.
Ik heb Jeroens hulp hard nodig gehad om deze schakeling aan de praat te krijgen :)

groet,
Maarten

Back