Access Virus TI/TI2 desktop

Status
Please reply by conversation.

Chicolama

Ingeburgerd
... gezocht voor een faire prijs.

Ik snap niet dat men hiervoor tweedehand nog over de 1200 EUR voor durft vragen, je koopt 'm nieuw al voor amper 1600 :confused:

Vraag = aanbod. Heel simpel, zolang er veel vraag is naar 2e hands virussen zal de prijs daar naar zijn. 4 jaar geleden kocht je ook een Fs1r voor 300-350....nu zul je door de schaarsheid en populariteit eerder aan 500-600 moeten denken.

Overigens is het al jaren erg normaal dat dit de 2e hands prijs voor het huidige model is.

En tja, als de prijzen je niet aanstaan dan koop je 'm toch nieuw? 400 euro van de nieuwprijs af is toch 25% minder dan nieuw en je staat altijd vrij om een ander bod te doen toch? Voor 1100 moet her en der wel lukken en dat is gewoon een hele nette prijs.

Denk dat met de toon van je bericht sowieso weinig personen met een virus Ti//TI2 te koop je zullen benaderen. Jij bent op zoek naar een koopje en de verkoper is op zoek naar een nette verkoopprijs.

wat ik raar vind is dat de TI 1 of TI 2 even duur zijn bij Thomann????

http://www.thomann.de/nl/access.html

TI1 Desktop 1666
TI2 Desktop 1666

TI2 keys/Polar = 2200
TI1 Polar=1980

Bij de Polar I/2 zit dus wel verschil...logisch want het is een kompleet niuewe synth met andere feature, je zou dan verwachten dat de oudere iets goedkoper wordt.

1400 voor een Desktop TI1 is dan redelijker, maar misschien moet dat nog komen op die thomann site dan.

ow en 1200 voor iets van 1600 nieuw is toch niet zo gek als ie gewoon in nieuwstaat is?
Niet alles wordt na aanschaf de helft minder waard, dat zal lekker worden, dan kocht ik helemaal nooit meer wat nieuws, ik verlies nu al zat elke keer.

idd, koop gewoon een snow, of leg er dan die paar 100 bij, "als dat toch niet veel uitmaakt"....

Wel, als je de biedingen ziet voor dingen die je enkele maanden pas nieuw hebt gekocht en om redenen weer moet verkopen... Lachwekkend gewoon
En dan denkt men WEL iets nieuws voor bijna de helft te kunnen bekomen
En dat zijn - sorry - meestal nederlanders, maar belgen zijn er ook niet verlegen om
Ik ben dan voor rede vatbaar om de prijs ook iets te verlagen maar niet tot in het belachelijke

Nu redeneer ik dus ook meer en meer zo, waarom zou ik nog een hoop geld aan tweedehands hardware te geven, als een ander goede hardware niet meer op waarde wil schatten en er een degelijke prijs aan wilt geven ?
En OK, een Virus is misschien een nogal gewild apparaat, maar er zijn ook genoeg mensen die er eentje verkopen dus in die zin is de vraagprijs toch wel wat overdreven

Sorry moest er ff uit

En wat is jullie redenering dan: 60, 70 % van de nieuwprijs is aanvaardbaar ?

Tenslotte - en de meesten zullen het hiermee eens zijn:

Er is een nieuwe TI2 en de regel is dan dat een TI1 sowieso in prijs moet dalen,
nieuw en tweedehands al zeker

Dus op die manier is een TI1 zeker geen 1200 EUR waard meer, al zeker geen 1400 EUR

Dit vind ik dus ook absoluut niet kunnen :
een TI2 is normaal 1666
een TI1 zou NIEUW nu rond de 1300 moeten zitten

dus reken de tweedehands waarde maar uit, simpel

wat ik raar vind is dat de TI 1 of TI 2 even duur zijn bij Thomann????

http://www.thomann.de/nl/access.html

TI1 Desktop 1666
TI2 Desktop 1666

TI2 keys/Polar = 2200
TI1 Polar=1980

Bij de Polar I/2 zit dus wel verschil...logisch want het is een kompleet niuewe synth met andere feature, je zou dan verwachten dat de oudere iets goedkoper wordt.

1400 voor een Desktop TI1 is dan redelijker, maar misschien moet dat nog komen op die thomann site dan.

No offence mode:
Chico, ze staan niet vaak te koop die TI's, dus wat mij betreft moet je niet zo janken om die prijs en gewoon ff doorsparen. Als je er zelf 1 hebt, zul je begrijpen waarom ze 2ehands nog zoveel kosten.

Wat een non-discussie dit...zoals Virkaz het al duidelijk maakte...als je er zelf een hebt begrijp je ook meteen waarom ze het geld waard zijn.

Als je er niet mee eens bent welke prijzen Thomann hanteerd kun je ze altijd mailen hierover....maar ik vermoed dat wat ze eens voor veel ingekocht hebben niet voor weinig nieuw weg gaan doen.

Als het jou lukt een Desktop voor onder de 1100 euro te kunnen vinden heb je gewoon geluk gehad...maar dit komt niet vaak voor (denk eerder op E-Bay).

Anyways....niet malen...gewoon een voor 1100 halen.
Heb zelf laatst een 2e handse voor 1100 op de kop getikt welke z.g.a.n. was en nog garantie had.

Status
Please reply by conversation.
Back