Alesis HR / SR - 16

barn

Detroit nerd
Hoi,

Ik ben eigenlijk op zoek naar meningen over deze drumcompies...

Ze zijn beide goedkoop 2e hands te krijgen...

Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen de HR en de SR?

En hoe zijn de geluiden die er in zitten?
Verschillen de HR-16(B) en de SR hierin veel? of is de SR dus de HR met meer?

Hoe is de sequencer? beetje coole ritmes te maken?

Zijn de geluiden beetje bruikbaar voor disco-funky-achtige house beatjes?
Wie heeft ervaring met ze en zijn ze live cool? Makkelijk te bedienen? Kan er lekker creatief mee omgegaan worden?

HR 16

HR 16

Heb ik liggen voor je; 49 geluiden, meest bruikbaar, 16 pads
evt. triggerbaar v. buitenaf; handleiding op vaste deksel in drum-
computer (geniaal-veel te weinig toegepast). O, ja, twee uitgangen-
paren. Sequencer pattern based, met handige functies als fill, quantize
makkelijk te leren.

ISPdeRuiter

Het wordt waarschijnlijk (als het hem wordt) de SR-16...

qua mogelijkheden lijkt ie me meer te kunnen dan de HR-16...

alleen lees ik verschillende meningen over de sounds...
en ik kan geen geluidsfragmenten vinden op internet...

iemand?

Samples van de HR16 vind je hier: http://www.skip.informatik.gu.se/~adde/drugstore/samples.php?category=drumkits

De SR16 heeft veel meer geluiden. Hoe het met editten van de geluiden van de HR16 staat weet ik niet, maar ik bij de SR16 is dit niet echt uitgebreid. Pitchen van sounds gaat geloof ik maar 4 noten omhoog en omlaag geloof ik. Als je een goeie 2e hands drumcomputer zoekt kun je volgens mij beter voor een tweedehands R8 (mkII) gaan. Die gaat echt veel verder qua editten en je hebt veel meer (betere) geluiden en zo duur zijn die niet meer en volgens mij ook goed verkrijgbaar.

Origineel geplaatst door BCA303
Samples van de HR16 vind je hier: http://www.skip.informatik.gu.se/~adde/drugstore/samples.php?category=drumkits

De SR16 heeft veel meer geluiden. Hoe het met editten van de geluiden van de HR16 staat weet ik niet, maar ik bij de SR16 is dit niet echt uitgebreid. Pitchen van sounds gaat geloof ik maar 4 noten omhoog en omlaag geloof ik. Als je een goeie 2e hands drumcomputer zoekt kun je volgens mij beter voor een tweedehands R8 (mkII) gaan. Die gaat echt veel verder qua editten en je hebt veel meer (betere) geluiden en zo duur zijn die niet meer en volgens mij ook goed verkrijgbaar.

ok thnx for the tip...

ik ga ff info zoeken...

misschien ervaringen van mensen hoe de R8 live is?
Daar wil ik hem voornamelijk voor gebruiken namelijk...

Is de sequencer live een beetje creatief te gebruiken?
Real-time control over bepaalde zaken?
Live bespelen?
Misschien drumsounds muten ofzo?

misschien zelfs andere tips?

Origineel geplaatst door barn
ok thnx for the tip...

ik ga ff info zoeken...

misschien ervaringen van mensen hoe de R8 live is?
Daar wil ik hem voornamelijk voor gebruiken namelijk...

Is de sequencer live een beetje creatief te gebruiken?
Real-time control over bepaalde zaken?
Live bespelen?
Misschien drumsounds muten ofzo?

misschien zelfs andere tips?

Je kunt wel geluiden editten terwijl het pattern afspeelt bijvoorbeeld. Live bespelen kan ook. 16 pads van redelijk formaat die ook nog aanslaggevoelig zijn. Naast de stereo out ook 8 separate uitgangen. Je kunt ieder geluid toewijzen naar de uitgang die je wilt. Ik heb zelf sinds een paar maandjes een R8, maar moet daar nog echt mee aan de slag om je er meer over te kunnen vertellen, maar ik vind het in ieder geval een topding. Misschien kan onze WarmeBakker van het forum je meer vertellen. Die heeft ook een R8 volgens mij.

HR, SR

HR, SR

In het algemeen vind ik de sounds van de HR en de SR wat 'gedateerd' klinken, hoewel ze beiden in hun tijd als erg goed konden worden bestempeld.

De beste 'crashcymbaal' die ik tot nu toe hoorde en die klinkt alsof je naar een echte opname luistert, is die van de HR16.

Ik vind die crash zelfs nog steeds supergoed. Beide toestellen zijn gezien hun vaak bijzonder lage prijs, steeds intressant.

Zeker als je het meer in de mainstream popmuziek wil houden, durft een HR of de SR nog wel eens de ideale 'ballad' drummachiene te zijn.

Heb dan ook alle sounds van beide toestellen zelf gesampeld en in mn 5000 zitten.

ok,

ik denk dat de Alesis HR of SR 16 een beetje te clean is voor waar ik hem voor wil gebruiken...
als ik alle meningen mag geloven, en ze zijn ook niet echt te editten... dus ze worden meer denk ik voor 'echte' sounds gemaakt.

Ik wil een drumcompie voor ertussenin.... house/funk/disco-mix zeg maar...
denk dat de Roland R8 dan een goede optie is dus...

alleen vind ik hier bar weinig over door middel van te googlen...

Ik wil het verschil weten tussen de originele en de MKII...
Zijn er verschillen behalve extra geheugen en meer sounds?
Zijn al die extra sounds ook als expansions te koop? of gedeeltelijk...

Hoe zijn ze Live?
kan ik bijvoorbeeld tracks muten o.i.d.?
of alleen pattern switchen...

links naar meer gedetailleerde info zijn welkom...

of tips voor andere goedkope drumcompies voor mijn bedoelingen?

een Roland R70 staat al een tijdje op me verlanglijstje mitst de prijs oke is
sinds ik metro area mee heb gezien ben ik om

kan jer allen niet veel over vertellen anders dan dat ik 1 preset pattern erg oke vond !

maar hij is iig uitgebreider dan de r8 qua realistisch spelen ensow

Origineel geplaatst door MadR
een Roland R70 staat al een tijdje op me verlanglijstje mitst de prijs oke is
sinds ik metro area mee heb gezien ben ik om

kan jer allen niet veel over vertellen anders dan dat ik 1 preset pattern erg oke vond !

maar hij is iig uitgebreider dan de r8 qua realistisch spelen ensow

Wat ik van de de R70 vooral ook vind is dat ie lelijker is, maargoed... Uitgebreider weet ik niet. Volgens mij heeft de R70 lang niet zoveel geluiden aan boord. Een groot verschil tussen de R8 (mkI) en de R8 MKII is in ieder geval de hoeveelheid geluiden, maar.... er zijn voor de R8 een stuk of 13 uitbreidingskaartjes (allemaal in verschillende stijlen) waarmee je je R8 van extra geluiden kunt voorzien. Een R8 doet mij professioneler aan dan een R70. Erg is alleen bijzonder weinig goeie info te vinden op internet. Raar wel.

Heb ook de R70 ff gespot op vintagesynth.org

maar die ligt ffies buiten mijn budgetbereik...

En Mad'r, wat heb je dan gezien dat zo gaaf is?
qua specs, lijkt alleen de onboard FX het grote verschil te zijn...
en qua step-programmeren zal je met de R8 toch net zo goed uit de voeten kunnen?
en zijn van de R70 dan de pads gevoeliger ofzo?
wat heeft metro area ermee gedaan? :D

de r8 lijkt nog steeds een goede keus...

Maar BCA303, kan je tracks muten? op de r8?

meer links cq. info is zeer wenselijk....

eerlijk gezegd vind ik de R8 blikkerig en bagger klinken ..zeker de 909 en 808 dingen maar ja juan atkins gebruikt ook een r8 maar dat vind ik ook te kunnen horen..

de R70 is iig nieuwer dan de r8 en uitgebreider
de sound zal iig beter zijn dan de r8 maar of die super is weet ik ook niet

en ik heb ooit pics gezien van metro area live en daar stond mooi een R70 te glanzen

en let maar goed Barn soms komt die r70 voor 100/150 euro voorbij zetten
maar moet je wel veel geluk hebben

Over muten van tracks kan ik niets vinden. Ik neem aan dat je bedoelt dat je binnen een drumtrack bepaalde sounds wilt muten? Dat is ook niet de manier waarop een R8 werkt voor zover ik weet. Het is meer patterns en songs programmeren. Je hebt natuurlijk wel veel uitgangen dus live moet er wel wat mogelijk zijn daarmee of je moet hem als klankmodule gebruiken met een externe sequencer.

Wat is er uitgebreider aan de R70 t.o.v. de R8?

Dat Metro Area (goeie gasten overigens) er één gebruikt zegt natuurlijk niets in feite. Er zullen wel meer mensen zijn die hem gebruiken. Dat je kunt horen of het R8 is vind ik persoonlijk niet uitmaken. Dat hoor je van een 808 of 909 (en nog een heleboel andere apparaten) bijvoorbeeld ook.

Back