Controller aan knop aanwijzen in Cubase4

AdDM

Tiroler Knie-schlempfer
Vraagje, het schijnt dat deze functie (die in fruityloops zo kinderlijk eenvoudig werkt (link controller functie) en in cubase sx3 nog niet geimplementeerd is in cubase 4 wel al bestaat. Ben door de manuals aan t worstelen maar kom er toch niet zo 1 2 3 achter (iets met die quick controls, maar hoe, wat, arrgh) hoe dat dan werkt. Iemand hier een idee of dit simpel voor elkaar te krijgen is?

Voor de duidelijkheid, het gaat dus om een willekeurige knop van je daw/vst plugin aan een knop/slider op een midi-controller (in dit geval ob-12) te hangen.

Ik heb het even met de reFX Claw VSTi geprobeerd en eigenlijk ging dat vrij eenvoudig.

Op de MIDI track met Claw als MIDI Out heb ik bij Quick Controls gekozen voor Cutoff. Daarna ben ik naar Device Setup gegaan en heb bij Quick Controls de Maschine Controller In geselecteerd en op de eerste regel bij Address het CC nummer van één van de knoppen van m'n Maschine controller ingevoerd. Dit kan ook met de Learn functie trouwens. Toen op Apply gedrukt en dat was alles. :)

Attachments

• Quick Control 1.JPG
    Quick Control 1.JPG
    30,3 KB · Bekeken: 104
  • Quick Control 2.JPG
    Quick Control 2.JPG
    67,8 KB · Bekeken: 109
En hier een filmpje:

Moet nu wel lukken, toch? *D

:halleluja:mega:

Back