KRK RP6 aansluiten op.... ?

iszo

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik wil vanavond de KRK RP6 g2 monitors kopen. Nu heb ik een beetje rond zitten kijken op wat ik het aan wil sluiten. Een USB interface, of PCI geluidskaart. Mij werd verteld door Rock Palace dat ik het beste een USB audio interface kan kopen (presonus audiobox). Toch heb ik het niet zo op USB, maar wellicht kunnen jullie mij bekeren.

Is er enig verschil tussen een USB interface en PCI geluidskaart qua kwaliteitsverlies o.i.d.? Ik wilde eigenlijk de M-audio audiophile 2496 kopen. Overigens weet ik ook nog niet zeker of ik mijn monitoren van XLR naar tulp of van jack naar tulp wil aansluiten. Of zit ik nu helemaal verkeerd?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Peaaaace

usb / pci makt weinig uit volgens mij zeker met maar en paar out- en inputs.
de xlr en de jacks zijn geloof ik gebalanceerd en de cinch niet.

Voordeel van usb is dat de kaart extern is en je doorgaans je volume naar de monitors met een draaiknop kunt regelen.

Nadelen van pci : meestal geen volume knop, dus pas op als je bvb in mediaplayer even een mp3'tje wil spelen, dat gaat dan plots loeihard.
In sommige computers maakt een pci kaart een hoop ongewenste bijgeluidjes (de voeding, de processor en andere audiovervuilers zijn namelijk heel actief in een computerkast), dit was voor een doorslaggevend argument om de pci kaart eruit te gooien en naar usb over te stappen. Clean as a whistle...maar de volumeknop op je buro is toch ook een dikke plus waard.

Zeker bij audio interfaces met niet al teveel i/o (zeg een 4 ins/4outs) is usb juist ideaal.

Je hele ad/da conversie zit lekker buiten je computer, het is universeel en zal ook nog wel even meegaan.

Vergeet bovendien niet dat pci een stervende standaard is en dat dus een korte termijn investering is.

Merken als Edirol en PResonus hebben echt prima audio interfaces in het aanbod voor redelijke prijzen. M-audio ben ik zelf wat minder over te spreken al kan dat inmiddels beter zijn geworden.

Bedankt allemaal. Ik wachtte toch maar even af wat jullie adviseerde, dus gister de KRK's aangeschaft samen met de Presonus audiobox.

Werkt geweldig en idd toch wat handiger om een volume knopje op je bureau te hebben.

Back