Ervaringen Steinberg MR816 CS(X)

XSTence

Alleen zachte hardware
Ik zit al een tijdje te kijken naar de MR816 CS(X) van Steinberg. Wie heeft er een (of meerdere) en wat zijn jullie praktijk ervaringen ermee qua low latency support en stabiliteit? Bruikbaarheid/kwaliteit t.o.v. de prijs? En als je hem niet zou overwegen of er problemen mee hebt ben ik ook benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik zou met name onder 64-bit (Quadcore i7, Vista-64 of XP64) draaien ivm. veel geheugen voor grote sample-libs/libraries.

Any comments much appreciated :)

Thanks !

Rick

Ik heb er 3(x) cascaded. op een Q9550 werkt echt SUPER op 256k pre amps zijn top en DA/AD wordt vergeleken met LAVRY kwam van een MOTU 828 mk3 en het verschil was G R O O T

Is raphie dan de enige die er serieus mee werkt? Als ik de filmpjes op de steinberg site zo es bekijk dan zou je denken dat enthousiaste cubase gebruikers massaal op deze hardware zouden overstappen gezien de zeer goede prijs/kwaliteit verhouding en de zero latency. Toch valt dat blijkbaar wel mee want ik vind maar weinig over de MR816 (CS)X en aanverwante hardware op dit forum. Wat weerhoudt mensen ervan?

Hallo,
Ik heb sinds een paar maandjes de mr816x en de daarbij behorende controller cc121. Moet zeggen dat ik erg tevreden ben.. Er waren wat kleine 'probleempjes' qua instellingen (bijv. bij gebruik van een koptelefoon dempen de monitoren niet), maar dat is meestal het geval bij nieuwe producten. Deze zijn inmiddels verholpen dmv updates. De klank is fenominaal. Vooral de helderheid valt op, zonder dat het schel gaat klinken en/of de lage tonen wegvallen. Veel interfaces vind ik een beetje dun klinken. (Had hiervoor een tascam 1080..). De steinberg interface klinkt groot en gewoon erg professioneel. Ook de mic pre's zijn geweldig. Een aparte preamp is niet meer noodzakelijk.. (al kan het altijd Nog beter).. Wat ik een minpuntje vind zijn de interne effecten.. Ze maken hier nadrukkelijk reclame voor, maar vind de reverbs niet echt super. Gebruik liever m'n overloud breverb.. Heb zelf de mr816x ipv csx en heb dus niet de dynamics.. Ook het gebruiksgemak is gewoon PERFECT.. Al moet ik zeggen dat ik dat zeg omdat ik de combinatie met de controller heb, wat gewoon een kloon is van een Cubase kanaal. werk heeeeerlijk...
Al met al vind ik het een prachtig apparaat.. Heb er geen spijt van.. En wat de prijs betreft: 900 euro is veel geld, maar het is het 100% waard, geloof me..

Ooh ja, nog 1 klein dingetje... Geen midi aansluiting.. Maargoed, dat komt tegenwoordig heel vaak voor.. Gebruik gewoon een usb-midi aansluiting... Werkt perfect..

Back