Bestaat er zo'n echo ?

Sander02

Gepokt en gemazeld
Hoi,

Zat me af te vragen of dit bestaat..

Bij sommige echo's regel je de feedback, bij andere kan je het aantal steps ingeven.
Daarbij kan je soms bepalen welke frequentie wordt gecanceled naarmate de feedback op z'n einde komt (successive echo) of een pitched-echo waarbij elke opvolgende echo lager of hoger wordt, en zo heb je nog wat van die dingen.

Maar bestaat er een echo die je dat per step laat regelen ?

bijv : step1= pitched-up / step2=frequentie cancelen / step3=pitched-down/ step4= reversed / step5=links-panned / step6=rechts-panned / etc

En dan ook per step de delay-tijd ; Step1 kan dan bijv. later komen dan Step3. En of het dan echo's van echo's zijn, of dat ze los van elkaar, na elkaar komen.. ??

Met wat omwegen en/of extra effecten kan je dit wellicht ook voor elkaar krijgen, als soort multi-tap, maar heb het nog nooit in 1 apparaat/plugin gezien eigenlijk. Lijkt me wel gaaf als zoiets zou kunnen.. krijg je een soort sequence-achtige echo. Met de rekenkracht van tegenwoordig zou het toch wel moeten lukken dacht ik zo.

Laatst gewijzigd:
Me dunkt dat een Eventide H8000 daar vast opties voor heeft - maar da's een beetje overkill. Een TC Electronic Fireworx kan het misschien ook, maar zelfs dat is misschien nog een beetje overkill. De D-Two van TC heeft ook taps waarbij je de onderlinge tijd kunt instellen, dus dat zou al misschien iets voor je kunnen doen.

Rekenkracht lijkt me niet het probleem; wat je vraagt is dermate exotisch dat 't er gewoon niet is :P.

Eventueel kun je het natuurlijk faken door elke keer je melodie opnieuw uit te renderen naar wave files nadat je er het effect op hebt toegepast. Meer sporen = meer taps.

Ja inderdaad, met veel processing lukt dat ook wel .. maar het 'live' effect is er dan wel af :)
't is idd behoorlijk exotisch, daarom zoek ik zoiets ook in de plugin hoek, daar zitten af en toe van die exotische dingen tussen

begrijp ik het overigens ook goed :

- als je steps kan instellen, dan krijg je telkens een kopie van het origineel achter elkaar geplakt (is dat dan delay?)

- als je feedback kan instellen, dan zijn het echo's van de echo's (echte feedback, zoals gesimuleerd van een tape-echo)

toch ?

Maar jouw idee vind ik eigenlijk wel een goede ja, gewoon je compleet opgenomen track een aantal keer dubbelen en verschillend bewerken, en vooruitschuiven.. zo heb je het aantal steps in de hand, en per extra spoor/tap maak je de track zachter en zachter.. goeie tip! dat heb ik nog niet eerder gedaan eigenlijk.

Ik weet niet of het hardware moet zijn, maar die VST Glitch, Kan die dat niet??
Dat is toch zo'n 16 stappen sequencer met delays enzo??

Vriend van mij maakt er hele nummers mee :P

Hey dat is vet RSB, die ga ik uittesten.. goed bezig die gasten! :) had zelf zoiets al eens gemaakt met de Nord modular, stuk of 6 effecten klaar gezet waarbij het geluid random door 1 van de 6 effecten heengaat, of gesequended.. cool

Het lijkt idd op m'n echo-idee maar ik denk dat het te 'happerig' gaat klinken voor een echo.

Ik wil van dit : AAAAAA

Dit maken : AGDYFE :) you get the point

Laatst gewijzigd:
Wow! die psp608 kan nog veel meer dan ik in gedachte had :halleluja (heb zitten slapen schijnbaar hehe)

Each tap included independent adjustment of the following: gain, stereo field width and balance, delay time, filtering, modulation, saturation simulation and reverberation
yummie

die zocht ik dus, bedankt voor de tips allen, super !

:slotje:

Back