VST op laptop

maarten83

Ingeburgerd
Heb afgelopen week een nieuwe laptop aangeschaft en ben net klaar met installeren van Cubase en Absynth

maar!, wanneer ik een akkoordje laat afspelen kan mijn laptop geen fatsoenlijk geluid produceren..de asio driver geeft dan ook een latency van 762ms ofzo aan.

ligt dit nu aan de laptop? of aan de driver van de conexant hd audio kaart? Hoe krijg ik een snelle kaart in een laptop? kan dat gewoon ingebouwd worden of doe ik ergens wat verkeerd in de instellingen?

usb/firewire audio interface of een pcmcia/expresscard audio interface

Een pro-soundcard inbouwen in een laptop kan niet, tegenwoordig ben je naar mijn weten aangewezen op een soundcard met USB of FW aansluiting of ExpressCard.

Ik ben verder niet bekend met de Conexant interfaces, maar het eerste wat in mij opkomt: heb je de laatste drivers gedownload / geinstalleerd?

dank voor jullie reacties!

ik heb een Tascam us122 gekocht.. op usb aangesloten en werkt super zo!

maar..het volgende doet zich nu voor
wanneer ik absynth 4 laad als vst in cubase 3, dan krijg ik de geluiden wel te horen wanneer ik de noten invoer, maar als ik dan afspeel dan geeft ie een kort geluid en vervolgens hoor ik niks meer... beetje vreemd.

Het andere probleempje wat ik heb, is dat ik eigenlijk nu ook wel opnemen wat ik hoor. Als ik absynth als standalone gebruik en wat speel, dan wil ik dat in sony soundforge 8 opnemen. Maar dat lukt niet als ik de tascam als geluidskaart instel.. doe ik ergens iets fout?

Opnemen kan gewoon in Cubase zelf, daar heb je Sound Forge niet voor nodig.

Probeer eens of er hetzelfde gebeurt bij een van de ingebouwde synths van Cubase (Prologue of zo)?

Back